کد خبر: ۸۴۰۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱

آتش‌سوزی یک ساختمان قدیمی در خیابان مولوی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در یک انبار و کارگاه در محدوده جنوبی بازار تهران خبر داد.
آتش‌سوزی یک ساختمان قدیمی در خیابان مولوی
آفتاب‌‌نیوز :

سید جلال ملکی این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در محدوده جنوبی بازار تهران در ساعت ۱۸:۱۹ عصر امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه نردبام و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان مولوی اعزام کرد.  

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در قسمت پشت بام یک ساختمان دو طبقه قدیمی که به کارگاه و انبار تبدیل شده بود رخ داده است. این فضا حدود ۳۰۰ مترمربع مساحت داشت و با فنس ساخته شده بود.

ملکی با بیان اینکه در این محل انبار نگهداری از موادغذایی قرار داشت، گفت: همچنین بخشی از آن به کارگاه تولید قفس پرندگان تبدیل شده و در آن مقدار زیادی خاک اره نیز نگهداری می‌شد که همین موارد سبب شعله‌ور شدن محل شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات پایینی بود و سبب شده بود تا سقف شیروانی این ساختمان نیز در آستانه ریزش و تخریب کامل قرار بگیرد، گفت: همین موارد ماموریت آتش‌نشانان را با دشواری‌هایی روبه رو کرده بود، با این وجود عوامل آتش‌نشانی با استفاده از نردبام‌های دستی و هیدرولیک خود را به محل رسانده و عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند.

وی ادامه داد: دقایقی بعد آتش‌نشانان موفق به مهار آتش شده و پس از آن نیز شعله‌های آتش را پیش  از آنکه به ساختمان‌های مجاور یا طبقات پایینی سرایت کند، به طورکامل مهار و اطفا کردند.

ملکی با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم و خسارات جانی نداشت، اظهارکرد: دود زیادی از محل این آتش‌سوزی به آسمان بلند شده بود. با اتمام عملیات یک گروه از آتش‌نشانان اقدام به لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل کرده و پس از آن به ماموریت خود خاتمه دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران علت این حادثه از سوی کارشناسان این سازمان درحال بررسی است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین