کد خبر: ۸۴۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

خسارت چند هزار میلیاردی خشکی تالاب صالحیه!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به وضعیت تالاب صالحیه به خصوص در زمینه گرد و غبار، گفت: خسارت سالانه خشکی این تالاب هزاران میلیارد است و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.
خسارت چند هزار میلیاردی خشکی تالاب صالحیه!
آفتاب‌‌نیوز :

منوچهر غفاری در دومین جلسه کارگروه اضطرار گرد و غبار استان البرز که روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت برگزار شد، با تأکید بر لزوم مدیریت تالاب صالحیه به عنوان یک منشأ گرد و غبار، گفت: تا زمانی که چرای غیرمجاز دام در محدوده این تالاب کنترل نشود ساماندهی پوشش گیاهی هم فایده‌ای نخواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم انجام مطالعات جامع در خصوص تالاب صالحیه، گفت: زهکشی که از سال‌ها پیش در این منطقه وجود دارد بدون برآورد تبعات زیست محیطی کشیده شده و الان هم نباید در قبال آن شتابزده عمل کنیم، چون از مدار خارج کردن آن هم می‌تواند تبعات داشته باشد.

غفاری تصریح کرد: برای مدیریت این ۵۰ هزار هکتار باید مطالعات جامع انجام و با هماهنگی استان‌های همجوار اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مشکل تالاب صالحیه یک موضوع ملی است و بهبود نیافتن وضعیت آن مخاطرات زیان‌باری به دنبال دارد، افزود: بحث تأمین آب برای این تالاب هم از ضروریات است و باید برای آن فکری شود. واقعیت این است که خسارت زیست محیطی ناشی از خشکی این تالاب در سال هزاران میلیارد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین