کد خبر: ۸۴۰۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

چین: تضمین امنیت منطقه‌ای از طریق گسترش ناتو امکان پذیر نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، تضمین امنیت اروپا از طریق توسعه بلوک‌های نظامی غیرممکن است.
چین: تضمین امنیت منطقه‌ای از طریق گسترش ناتو امکان پذیر نیست
آفتاب‌‌نیوز :

وانگ ونبین، وزیر امور خارجه چین در واکنش به اظهارات هنری کیسینجر درباره الحاق بالقوه اوکراین به ناتو گفت: تضمین امنیت منطقه‌ای از طریق تقویت و توسعه بلوک‌های نظامی غیرممکن است. امنیت یک کشور نباید به بهای امنیت دیگر کشورها تضمین شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: چین انتظار دارد تمامی طرفین درگیر در جنگ اوکراین به یک مفهوم امنیتی مشترک، جامع و پایدار پایبند باشند. چنین امنیتی از طریق گفت‌وگو و رایزنی بر مبنای احترام به منافع امنیتی مشروع تمامی احزاب قابل دستیابی است.

نشریه اکونومیست ۱۷ مه سال جاری میلادی مصاحبه‌ای را با هنری کیسینجر که ۲۷ مه ۱۰۰ ساله می‌شود، منتشر کرد. کیسینجر بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷ میلادی به عنوان وزیر امور خارجه امریکا و بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۵ میلادی به عنوان مشاور امنیت ملی برای دو رئیس جمهور این کشور خدکت کرده بود.

کیسینجر در این مصاحبه گفت، اوکراین باید به عضویت ناتو درآید. به گفته وی، الحاق اوکراین به ناتو به نفع کی‌یف و مسکو خواهد بود و تضمین می کند که رهبری اوکراین در آینده اختلافات قلمرویی‌اش را از طریق ابزارهای نظامی حل نمی‌کند.

کیسینجر اذعان کرد که دیدگاهش درباره عضویت اوکراین در ناتو تغییر کرده و ترجیح می‌دهد از وضعیتی که در آن اوکراین یک کشور بی‌طرف غیرمتعهد باشد، اجتناب کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین