کد خبر: ۸۴۰۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

آمریکا به کره شمالی هشدار داد

وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد، پرتاب بالقوه یک ماهواره توسط کره شمالی نقض محدودیت‌های بین‌المللی اعمال شده بر پیونگ‌یانگ خواهد بود.
آمریکا به کره شمالی هشدار داد
آفتاب‌‌نیوز :

این بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا پس از آن منتشر شد که رسانه‌های کره شمالی اعلام کردند کیم جونگ اون، رهبر این کشور از تاسیساتی که در آن یک فضاپیما در حال ساخت است، بازدید کرده است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت، این پرتاب، نقض چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد برنامه موشک بالستیک کره شمالی خواهد بود که راکت‌های استفاده شده در فضاپیما را نیز پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، وی افزود: صریحا گفته‌ایم که از کره شمالی می‌خواهیم از فعالیت‌های تهدیدآمیز آتی اجتناب و در دیپلماسی پایدار و جدی مشارکت کند. اگر این پرتاب صورت گیرد، ما ابزارهایی در اختیار داریم که می‌توانیم طبق آنها پیونگ‌یانگ را پاسخگو کنیم. شما قبلا هم شاهد بودید که از این ابزارها استفاده کرده‌ایم و در آینده نیز از آنها استفاده خواهیم کرد.

آمریکا در حال حاضر تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرده و پیش‌تر نیز تهدید کرد که به خاطر آزمایشات تسلیحاتی مجازات‌های جدیدی را علیه این کشور منزوی اعمال خواهد کرد.

این در حالی است که کیم جونگ اون بر حق توسعه توانایی‌های نظامی‌اش تاکید دارد و می‌گوید، تسلیحاتش از جمله زرادخانه اتمی‌اش برای اهداف دفاعی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین