کد خبر: ۸۴۰۸۵۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

امام جمعه شیراز: بانوان به گونه‌ای رفتار کنند که فرد بیمار جرات کمترین کاری را به خود ندهند

امام جمعه شیراز گفت: اگر بناست حق را مراعات کنیم همه باید در تولید امنیت سهیم باشیم. همه آحاد جامعه در تولید امنیت اجتماعی باید احساس وظیفه کنند.
امام جمعه شیراز: بانوان به گونه‌ای رفتار کنند که فرد بیمار جرات کمترین کاری را به خود ندهند
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در همایش ملی "زن، جامعه، امنیت" ضمن قدردانی از برپایی این همایش که موجب حرکت ایجابی برای اثبات جایگاه رفیع زن در جامعه اسلامی است، اظهار داشت: اگر بتوانیم پیام این همایش را خوب منعکس کنیم یک حمله به مواضع سست تفکر و تمدن غربی سازماندهی شده است.

وی با تصریح بر اینکه همه ما ضرورت و اهمیت امنیت را در ابعاد مختلف از امنیت اخلاقی، سیاسی تا امنیت اجتماعی را قبول داریم، افزود: چیزی که در تمدن اروپایی مطرح است در مورد زن و امنیت اجتماعی آن است که زن‌ها به عنوان شهروندان جامعه آن‌ها حق دارند از امنیت برخوردار باشند؛ یعنی عمده حرف تمدن اروپایی همین بوده است که زن حق دارد از امنیت اجتماعی بهره‌مند باشد و بر روی این موضوع بسیار تبلیغ می‌کنند و از این جهت به نظر خودشان پیشرفته‌ترین امت‌های دنیا هستند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: به نظر می‌آید ما در دین و تفکر خودمان خیلی فراتر از این رفته‌ایم، اینکه زن حق دارد از امنیت اجتماعی بهره‌مند باشد جزء بدیهیات و اولیات دین ماست.

دژکام با اشاره به نقش بسیار مهم زنان در تولید امنیت اجتماعی، افزود: یک قائده را باید بپذیریم که اگر جامعه از زن و مرد تشکیل شده، حق و تکلیفی نیز شکل می‌گیرد که ملازم یکدیگرند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: اگر مطالبه حق می‌کنیم باید حق آن را نیز ادا کنیم و لذا برای تولید امنیت و بهره‌برداری اجتماعی، زن و مرد باید با هم سهیم باشند. اگر بناست حق را مراعات کنیم همه باید در تولید امنیت سهیم باشیم. همه آحاد جامعه در تولید امنیت اجتماعی باید احساس وظیفه کنند.

دژکام با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تولید امنیت پیشگیری است، گفت: بانوان به گونه‌ای رفتار کنند که فرد بیمار جرات کمترین کاری را به خود ندهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به حضور موثر زنان در جایگاه‌ها و عرصه‌های مختلف با حفظ کرامت و حریم خود گفت: زن، می‌تواند فعالیت اجتماعی داشته باشد و در کنار آن به تولید امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه بپردازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین