کد خبر: ۸۴۰۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

وزیر کشور: در حوزه بازاریابی عملکرد ضعیفی داشته‌ایم

وزیر کشور با اشاره به اینکه در حوزه بازاریابی عملکرد ضعیفی داشته ایم، گفت: بهترین نوع فرش در ایران بافته می‌شود، اما از بازار بزرگ جهانی فرش نمی‌توانیم به خوبی بهره‌مند شویم. ذائقه‌یابی ما ضعیف است و باید در این حوزه به خوبی قدم برداریم.
وزیر کشور: در حوزه بازاریابی عملکرد ضعیفی داشته‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر کشور گفت: از فعالان عرصه صنعت و تولید انتظار داریم در کنار دولت باشند و از پیشنهادها و نظرات کارشناسی آنان در راستای کاهش و حل مسائل و مشکلات استقبال می‌کنیم.

احمد وحیدی عصر پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی و دانش‌بنیان استان اصفهان اظهار کرد: ایجاد جبهه اقتصادی در کشور از ضروریات امروز کشور بشمار می‌رود و باید بیش از قبل مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های موجود در کشور می‌توانیم آماده جهش جدیدی در عرصه اقتصادی شویم. اقتصاد ما باید صادرات محور باشد و در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده اما باید با جدیت بیشتری این حوزه دنبال شود.

وزیر کشور ادامه داد: ایران عزیز ما در نقطه تحولی که امروز حول محور اقتصاد تعریف می‌شود، قرار گرفته اما اگر از گردنه توطئه‌های اقتصادی عبور کنیم می توانیم در جهان و منطقه در این زمینه تعیین کننده باشیم.

وحیدی تصریح کرد: دشمنان امروز با هم همراه شده اند تا مانع رشد کشور شوند و باورشان این بود که می توانند ایران را به زانو در آورند، تجزیه ایران، توطئه، بی ثباتی در یک شرایط دائمی و عقب ماندگی کشور از خواسته‌ها و اهداف همیشگی دشمن علیه ملت و کشور ما بوده و هست.

وی با بیان اینکه دشمن همه سیاست‌ها را به خدمت گرفت تا به خواسته خود برسد، افزود: اما خود آنان گفتند سیاست تحریم شکست خورده و فشار حداکثری دیگر جواب نمی‌دهد، دشمن در تمام این سالها با همه ظرفیت اقتصادی، نظامی و امنیتی خود به میدان آمده اما هر بار شکست خورده که این خود نشان دهنده قدرت ماست.

وزیر کشور اظهار کرد: به راستی کشور ما رو به جلو می رود و دشمن گام به گام عقب می‌نشیند در این شرایط باید در وهله نخست شرایط و موقعیت خود را به خوبی دریابیم؛ بهره‌وری منابع را بالا ببریم که این بهره‌وری در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی ضروری است.

وحیدی عنوان کرد: اگر بهره‌وری را ارتقا دهیم، قیمت تمام شده کاهش اما کیفیت افزایش می‌یابد ضمن آنکه باید ظرفیت‌های پراکنده را تجمیع کنیم زیرا وقتی قدرت‌ها کنار هم جمع شوند می‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم و وقتی همه با هم باشیم تلاطم را پشت سر می‌گذاریم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بازاریابی عملکرد ضعیفی داشته ایم، گفت: بهترین نوع فرش در ایران بافته می شود اما از بازار بزرگ جهانی فرش نمی‌توانیم به خوبی بهره‌مند شویم. ذائقه‌یابی ما ضعیف است و باید در این حوزه به خوبی قدم برداریم.

وی با تأکید بر توجه به زنجیره ارزش تصریح کرد: در این میان دولت نباید دخالت کند، بلکه وظیفه دولت حمایت، هدایت و تسهیل‌گری است و فعالان اقتصادی صبورانه تلاش کنند و مطمئن باشند که مسیر ما پیروزی است و اگر در سنگر بمانیم سریع‌تر به پیروزی می رسیم.

وزیر کشور افزود: بزرگترین حامی فعالان اقتصادی رهبر معظم انقلاب هستند که بارها در شأن فعالان اقتصادی سخن گفته اند آنگونه که باعث غبطه همگان شده است، رییس جمهور نیز با تمام توان تلاش کرده و پیگیر رفع مشکلات این حوزه است بنابراین در این شرایط دلسردی و خستگی جایگاهی ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه استانداران ما مسئولان پیشرفت و توسعه استان هستند، عنوان کرد: اصفهان با توجه به شرایطی که دارد می تواند در کشور الگو شود و ما به این موضوع باور و اعتقاد داریم.

وحیدی تصریح کرد: معتقدیم باید سقف اعتبارات و اختیارات استان ها افزایش یابد تا شاهد رشد و توسعه در استان‌ها باشیم.

استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت: در طول سال جلسات متعددی را با حضور فعالان اقتصادی برگزار می‌کنیم و از نظرات جهادگران عرصه تولید و اشتغال بهره‌مند می‌شویم.

سیدرضا مرتضوی ادامه داد: در جلسات برگزار شده فعالان اقتصادی هیچگاه دغدغه شخصی خود را بیان نکرده و نگرانی های استانی و ملی داشته و دارند که جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی ما دغدغه اقتصاد کشور، رشد و موانع تولید دارند و با همین نگاه هم‌افزا شاهد صعود ۱۸ پله ای شاخص فضای کسب و کار استان در یک سال اخیر بوده ایم.

استاندار اصفهان گفت: از این رو درخواست می کنیم دغدغه های فعالان اقتصادی را از جان و دل بشنوید و با پیگیری مجدانه در سطح ملی گره‌گشایی لازم انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین