کد خبر: ۸۴۰۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸

خاتمی: انتخابات، هدف بعدی دشمن است

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: باید بدانیم توطئه بعدی دشمن از همین حالا آغاز شده است و انتخابات خبرگان و نمایندگی مجلس را هدف گرفته اند و می‌گویند چرا مردم ایران در انتخابات شرکت نمی‌کنند و انتخابات ایران را با انتخابات کشوری، چون ترکیه که حضور مردم در انتخابات اجباری است و اگر کسی شرکت نکند جریمه می‌شود و از خدمات عمومی محروم می‌شود، مقایسه می‌کنند.
خاتمی: انتخابات، هدف بعدی دشمن است
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سیداحمد خاتمی پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در مراسم یادواره ۱۰۰ شهید پاسدار شهرستان تویسرکان که با حضور مسئولان و مردم در مصلی برگزار شد، با تأکید بر پاسداشت خون شهدا گفت: بیعت با شهیدان رمز ثبات و بقای نظام اسلامی و ولایت است و حاصل فداکاری و ایثار شهیدان والا مقام، نظام اسلامی بوده که در طول این ۴۴ سال با خون پاک همین شهیدان آبیاری شده است.

وی اظهار کرد: خون شهدا در هر زمان می جوشد و پیامی تازه به همراه دارد و به برکت خون شهدا تازه ترین حرف‌ها گفته می شود و به فرموده مقام معظم رهبری امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست.

خاتمی بیان کرد: همه ما در زندگی مجالس فراوانی را به مناسبت‌های مختلف برگزار می کنیم و برخی از این مجالس هدفمند است؛ مجالس هدفمند قیمتی، ارزشی و دوست داشتنی هستند، مجلس اهل بیت(ع) و بزرگداشت شهدا بسیار ارزشمند است و هدف از این مجلس بیعت با شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان مطرح کرد: سردار شهید عینعلی در اوج جنگ به شهادت رسیده و اگر این شهیدان عزیز نبودند به جرأت می توان گفت ایران هم نبود چراکه در همان اول انقلاب صدام می‌خواست سه روزه تهران را بگیرد و آن سه روز و نیز هشت سال جنگ تحمیلی با ایثار جان و خون شهدا گذشت و ایران اسلامی همچنان سرفراز باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه شهیدان بر جان گرفتن انقلاب و تداوم ۴۴ ساله نظام اسلامی ایران سهم بسزایی دارند و ما همیشه از این بابت مدیون خون شهیدان هستیم، خاطرنشان کرد: از اول پیروزی انقلاب اساس و هدف نظام بقا و حاکمیت دین اسلام بوده چراکه دشمنان هدفشان نبود الله و حاکمیت اسلام و دین در جهان است و جرم ما ایمان ما است.

خاتمی در ادامه اظهار کرد: جرم ملت ایران از نگاه دشمنان این است که پای بیرق اهل بیت(ع)، قرآن و اسلام ایستاده اند و دشمنان از ابتدای انقلاب تمام تلاش خود برای نابودی نظام اسلامی ایران را به کار گرفتند و خوشبختانه همیشه ناکام ماندند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ایجاد تفرقه و دودستگی میان قومیت‌ها و اقلیت‌ها نخستین اقدام دشمن بود که ناکام ماند، بعد از آن جنگ تحمیلی با صدام را راه انداختند و در طول این هشت سال، جنگ فقط با صدام نبود بلکه با تمام متحدان پشت صحنه کشور عراق بود.

وی ادامه داد: پس از آن شش کودتا علیه ایران تدارک دیدند که خطرناکترینشان کودتای نوژه بود چراکه در این کودتا تمام کشورهای مخالف نظام اسلامی متحد شده بودند و یکی از اهداف این کودتا موشک باران خانه امام خمینی(ره) بود که به لطف خدا و هوشیاری مردم و ایثار خون شهدا باز هم ناکام ماند و در این‌باره امام(ره) فرموند من معتقدم دست دیگری ورای کارهایی که می کنید یاری گر این انقلاب است و آن دست لطف الهی خداست و قصه طبس نمونه بارز همین دست الهی است که حافظ این نظام و انقلاب بوده است.

خاتمی یادآور شد: کارتر در زمان ریاست جمهوری خود عنوان کرد سه بار گریه کردم؛ یک بار وقتی سفارتخانه آمریکا در ایران تسخیر شد، بار دوم وقتی بود که رهبر ایران آیت الله خمینی(ره) گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و بار سوم شکست ما در کودتای طبس بود. خدای آن روزها خدای همین روزها هم است به شرط اینکه ما بنده همان روزها و به یاد خدا باشیم تا خدا هم به ما کمک کند.

وی تصریح کرد: دشمن تاکنون برای براندازی نظام اسلامی ایران توطئه های زیادی از جمله فتنه ۸۸ که فتنه براندازی ولایت بود و مردم هم هوشیارانه علیه این فتنه در ۹ دی برخاستند و فتنه ۹۸ داشته که برای تقابل با نظام صورت گرفت و آخرین فتنه، اغتشاشات ۱۴۰۱ بود که هدفشان براندازی نظام انقلاب اسلامی بود که به پشتوانه اسرائیل و انگلیس صورت گرفت و خوشبختانه آن هم بی نتیجه ماند و پوزه دشمن همچون فتنه های قبلی به خاک مالیده شد.

خاتمی در ادامه بیان کرد: قرآن سوزی یعنی مبارزه با دین، سوزاندن پرچمی که مزین به نام الله است یعنی سوزاندن یک ملت با تمام اعتقاداتشان و همچنین چادر از سر زن مسلمان برداشتن به روش شاه قاجار که از نقشه های انگلیس بود و هدفی جز اسلام ستیزی نداشت، از دیگر توطئه های دشمن در اغتشاشات اخیر بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: از دیگر اقدامات دشمن در اغتشاشات سال گذشته تعیین بودجه و مبلغ برای شعارنویسی‌هایی بود که دقیقا به حمایت و نظارت مستقیم آمریکا صورت گرفت و سال گذشته آمریکا بودجه اقدامات علیه ایران را دوبرابر تعیین کرد و یکی از محل‌های مصرف این بودجه شعارنویسی‌های اغتشاشات سال ۱۴۰۱ بود.

وی افزود: اغتشاشاگران سال گذشته پلیس کُشی کردند و جوان برومندی که قبول نکرد به مقام رهبری توهین کند را کشتند و اسمش را اعتراضات گذاشتند در حالیکه تحقیقا این اغتشاشگران کمتر از نیم درصد مردم بودند و راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن سال گذشته که با حضور پرشور مردم علیه اغتشاشگران و بیعت با شهدا و آرمان‌های رهبر فرزانه صورت گرفت، کاملا گویای این امر بود و مشت محکمی به دهان اغتشاشگران زدند و با هوشیاری و آگاهی مردم همچون همیشه نقشه شوم دشمن برای براندازی نظام اسلامی در نطفه خفه شد.

خاتمی اظهار کرد: تمام این اقدامات، تلاش برای براندازی نظام اسلامی ایران بود که به پاس خون شهدا و هوشیاری مردم و جوانان جامعه دشمنان موفق نشدند چراکه خون شهدا پایمال شدنی نیست و امیدواریم انتهای این خون‌ها ختم به ظهور امام عصر(عج) شود. همه این اتفاقات تجربه تلخی بود و باید از این تلخی‌ها تجربه کسب کنیم و همیشه هوشیار و آگاه در صحنه باشیم چراکه در صحنه بودن مردم باعث پابرجایی انقلاب و نظام اسلامی است.

وی ادامه داد: سرمایه ما اعتماد به خداوند است و باید بدانیم توطئه بعدی از همین حالا آغاز شده است و انتخابات خبرگان و نمایندگی مجلس را هدف گرفته اند و می گویند چرا مردم ایران در انتخابات شرکت نمی کنند و انتخابات ایران را با انتخابات کشوری چون ترکیه که حضور مردم در انتخابات اجباری است و اگر کسی شرکت نکند جریمه می شود و از خدمات عمومی محروم می شود، مقایسه می کنند و می گویند مردم از مسئولان ناراضی هستند که در انتخابات شرکت نمی کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: تجربه دوم از این ماجراها همراهی با ولایت است چراکه تضمین کننده پابرجایی نظام اسلامی است و تجربه سوم بصیرت است یعنی دیدن مانور دادن دشمن بر مسائل مختلف چراکه دشمن از هر آنچه بترسد آن را می کوبد و با آن مخالفت می کند.

وی در پایان مطرح کرد: دشمن با زیر سوال بردن عملکرد مسئولان می خواهد عملکرد آنها را ضعیف نشان دهد و از این طریق باعث بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان شوند و پیامد این امر هم چیزی جز بی اعتنایی و دین گریزی مردم نیست و مردم با هوشیاری فهمیدند که این امر کاملا دروغ است. همه ما می دانیم در کشور مشکلاتی وجود دارد اما این مشکلات نباید باعث پشت کردن به ولایت و نظام اسلامی شود و همه با هم باید در رفع این مشکلات تلاش کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از کتاب "زمانی برای عاشقی" که در برگیرنده خاطرات شهید عینعلی است، رونمایی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین