کد خبر: ۸۴۰۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
تبلیغات

تریدر ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توانیم تریدر شویم؟

برای تریدر شدن می‌بایست یک سری نکات مهم را رعایت کنید تا بتوانید با بالاترین سود و کم‌ترین زیان در این حوزه موفق شوید. قدرت ریسک پذیری داشته باشید، صبر پیشه کنید و راه موفقیت تریدر‌های مطرح ایران و جهان را بیاموزید. ورود به بازار مالی رمز ارز‌ها نیازمند این است که بدانید ترید چیست و تریدر کیست؟ در معنای لغوی ترید یعنی داد و ستد و تریدر کسی است که محصولات را خرید و فروش می‌کند که شامل اتوموبیل یا ارز کشور‌های دیگر است.
تریدر ارز دیجیتال چیست و چگونه می‌توانیم تریدر شویم؟
آفتاب‌‌نیوز :

برای تریدر شدن می‌بایست یک سری نکات مهم را رعایت کنید تا بتوانید با بالاترین سود و کم‌ترین زیان در این حوزه موفق شوید. قدرت ریسک پذیری داشته باشید، صبر پیشه کنید و راه موفقیت تریدر‌های مطرح ایران و جهان را بیاموزید. ورود به بازار مالی رمز ارز‌ها نیازمند این است که بدانید ترید چیست و تریدر کیست؟ در معنای لغوی ترید یعنی داد و ستد و تریدر کسی است که محصولات را خرید و فروش می‌کند که شامل اتوموبیل یا ارز کشور‌های دیگر است.

تریدر ارز دیجیتال چیست؟

ترید در واقع یک واژه انگلیسی بوده که معنای لغوی این کلمه داد و ستد است. همچنین ترید یکی از مهم‌ترین مفاهیم در اقتصاد به شمار می‌رود که شامل خرید و فروش محصولات یا خدمات است. در این داد و ستد فروشنده و خریدار خدمات یا محصولاتی بین یکدیگر خرید و فروش می‌کنند. همچنین این معامله می‌تواند بین تولید کنندگان و مشتریان اتفاق افتد. این دسته از معامله‌های بین‌المللی، امکان گسترش بازار کشور‌های مختلف در مناطقی که به آن‌ها نیاز است را می‌دهد. همین عامل باعث می‌شود که یک خریدار آمریکایی بتواند از بین محصولات آمریکایی، ژاپنی و یا آلمانی یکی را انتخاب کند به همین دلیل در نتیجه این ترید بین‌المللی، بازار، رقابت بیش‌تری پیدا می‌کند و به واسطه آن قیمت‌ها نیز رقابتی‌تر می‌شود. اگر بتوانید محصولات یا خدمات خود را ارزان‌تر و باکیفیت بیش‌تری بفروشید می‌توانید در بازار پیشرفت کنید. در نتیجه معاملات بین‌المللی، فقط راندمان و کارایی افزایش نمی‌یابد، بلکه این فرصت فراهم می‌شود تا کشور‌ها بتوانند در اقتصاد جهانی مشارکت داشته باشند. این فرصت‌ها همان مقدار پولی است که شما در شرکت‌ها و دارایی‌های خارجی سرمایه گذاری می‌کنید و به آن‌ها FDI گفته می‌شود که به معنای وارد شدن ارز خارجی به کشور دریافت کننده است.

تریدر کیست؟

تریدر یا همان معامله‌گر در واقع فردی است که دارایی‌های مختلف را در بازار مالی خرید و فروش می‌کند. تفاوت بین معامله‌گر و سرمایه‌گذار در واقع مدت زمانی است که آن شخص دارایی را در اختیار دارد. سرمایه‌گذاران تمایل دارند که مدت زمان زیادی پول را در اختیار داشته باشند در حال که تریدر یا معامله‌گر برای دوره‌های کوتاه مدتی این دارایی را نگه می‌دارند و از روند‌های کوتاه مدت در بازار‌های مالی درآمد کسب می‌کنند و یک تریدر می‌تواند برای موسسات مالی کار کند که با این وجود با پول و اعتبار خودش معامله کرده و تمامی سود حاصل از آن به تریدر تعلق دارد. اکثر موسسات مالی بزرگ، اتاق‌های معاملاتی دارند که در آن‌ها تریدر‌ها می‌توانند به طور گسترده محصولاتی را به نمایندگی از شرکت خرید و فروش می‌کنند. این شرکت‌ها برای ریسک، فاکتور‌هایی دارند که یک تریدر بر اساس آن‌ها می‌تواند معاملات را انجام دهد. در آخر اکثر سود به شرکت‌ها تعلق دارد و تریدر‌ها از شرکت حقوق و پاداش دریافت می‌کند. البته اینکار معایبی دارد به طور مثال هزینه‌های کمیسیون و پرداخت اسپرد بیش از اندازه به بروکر است. از آنجایی که معامله‌گران یا تریدر‌ها در اکثر مواقع استراتژی‌های معاملاتی کوتاه مدتی برای کسب سود بالا انتخاب می‌کنند، با توجه به سود دریافتی می‌توانند هزینه کارمزد معاملات را پرداخت کنند. همچنین با افزایش تعداد کارگذاری‌ها و رقابت برای ارائه خدمات باکیفیت‌تر و با قیمت پایین‌تر باعث شده تا این هزینه‌ها کاهش یابد.

تریدینگ و سرمایه گذاری

تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران هر دو به دنبال سودآوری از بازار‌های مالی هستند، اما روش‌های کسب سود آن‌ها با هم متفاوت است. به طور کلی سرمایه گذاران به دنبال دریافت سود در زمان طولانی هستند. این بازه زمانی ممکن است چند سال یا چند دهه طول بکشد. اما سودی که از این راه کسب می‌کنند بسیار بیش‌تر است. در صورتی که تریدر‌های از نوسانات بازار استفاده می‌کنند. آن‌ها در زمان کوتاهی وارد بازار شده و سپس از آن خارج می‌شوند. ۴ تفاوت اصلی بین سرمایه گذار و تریدر وجود دارد:

مدت زمان نگهداری

سرمایه گذاران در بازه زمانی طولانی مدتی سرمایه‌شان را نگه می‌دارند و با نوسانات کوتاه مدت بازار مالی کاری ندارند. چرخه بازار ارز‌های رمزنگاری شده نسبت به بازار سنتی کمی کوتاه‌تر بوده و در بازار ارز دیجیتال، روند صعودی و نزولی در زمان کوتاه و با سرعت بسیار بالا است. در صورتی که در بازار سهام سنتی روند صعودی یک نماد می‌تواند چندسال طول بکشد، اما در رمزارز‌ها این پروسه کمتر از یک سال اتفاق می‌افتد.

تریدر‌های بر اساس حرکات کوتاه مدت قیمت حرکت می‌کنند. برای معامله‌گر‌ها روند ساعتی و روزانه اهمیت دارد. هدف اصلی تریدرها، خرید با پایین‌ترین قیمت و فروش با قیمت بالا بود و نوسان قیمت اهمیت زیادی دارد. چرا که سود آن‌ها از این روند بدست می‌آید. در سیر صعودی بازار در قیمت پایین می‌خرید و بالا می‌فروشید، ولی در سیر نزولی این موضوع کاملا برعکس است.

تعداد معاملات

تعداد معاملات با دوره سرمایه‌گذاری رابطه عکس دارد. به هر میزانی که ترید‌های شما طولانی‌تر باشد، تعداد معاملات شما کم‌تر می‌شود. معمولا تعداد معاملات سرمایه‌گذاران بلندمدت کم است. چرا که آن‌ها می‌خواهند کوین خود را نگه دارند. آن‌ها رمز ارز را خریداری کرده و در کیف پول نگهداری می‌کنند. اما تعداد معاملات تریدر‌ها بالاتر است چرا که از فرصت‌های موجود در بازار استفاده می‌کنند.

تریدر‌های ایران

با رونق گرفتن بازار ترید در ایران فرصتی برای ایرانی‌ها فراهم شد تا موفقیت خود در این حوزه اثبات کنند.

امید آصفی

یکی از اولین تریدر‌های ایرانی است که در لیست برترین و بهترین تریدرهای دنیا قرار گرفت. وی فعالیت خود را از یک تابستان در بازار بین‌المللی شروع کرد و توانست در سال ۲۰۲۲ جایزه ۵۰ نفر برتر فارکس را بدست آورد. این موفقیت باعث شد تا سابقه درخشانی از فعالیت خود را به عنوان مقالات در فضای مجازی ثبت کند. امید آصفی در سال ۲۰۰۴ حضور خود را در بازار ترید شروع کرد. در واقع او به عنوان یکی از موفق‌ترین بروکر‌های جهان برای ترید کردن وارد این عرصه شد.

سینا سلیمانی

این شخص در سال ۱۳۷۱ از طریق رشته تحصیلی خود یعنی حسابداری با بورس ایران آشنا شد و این عامل او را با بازار‌های بین‌المللی علاقمند کرد. سینا سلیمانی علاوه بر خودآموزی در رمز ارز دیجیتال، یکی از علاقمندان به بیت کوین محسوب می‌شود. پس از فعالیت در این حوزه، در این راه تجربیات زیادی کسب کرد که باعث شد به یکی از حرفه‌ای‌ترین تاجران بازار ارز تبدیل شود.

برای آشنایی با دیگر بهترین تریدر‌های ایران مقاله بیتمینو را مطالعه نمایید

چگونه می‌توانیم تریدر شویم؟

برای تریدر شدن می‌بایست نکات زیر را رعایت کنید:

استراتژی تسلط را یاد بگیرید: تسلط یافتن روی استراتژی ساده بهتر از شکست‌های استراتژی‌های مختلف پیچیده است. در حوزه ترید می‌بایست پیش قدم باشید و از هدفی که برای خود تعیین کرده‌اید، پیروی کنید.

واقع بین بودن: برای اینکه نظم و انضباط خود را توسعه دهید، باید انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید. معاملات روزانه به معنای یک شبه پولدار شدن نیست. هر تریدر به آموزش مناسب، صبر و استراتژی ثابت احتیاج دارد.

برد نزدیک است، اما باخت نزدیک تر: باید این واقعیت را بپذیرید که در این راه علاوه بر سودآوری پول از دست می‌دهید. شکست برای همه اتفاق می‌افتد. هیچ موضوع بدیهی در بازار معاملاتی وجود ندارد و بازار دائما تغییر می‌کند.

ریسکتان را مدیریت کنید: معامله‌گران باید روزانه روی ریسک تجاری و روزانه تمرکز داشته باشند. فقط روی کسب درآمد و سود و زیان تمرکز نکنید.

بهترین تریدر‌های جهان

جورج سوروس: یکی بهترین تریدر‌های جهان در بازار ارز بین‌المللی فارکس است در سال ۱۹۳۱ در مجارستان متولد شد. در سال ۱۹۹۲ از فروش پوند انگلستان میلیارد‌ها دلار سود کرد. این شخص کسی است که بانک مرکزی انگلستان را ورشکست کرد.

جیمز سایمونز: یکی از بهترین روسای موسسات مالی و سرمایه‌گذاران جهان محسوب می‌شود. در زمان رکود و بحران سال ۲۰۰۸ که تقریبا همه تریدر‌ها از وضع بازار شاکی بودند، جیمز توانست بخش عظیمی از سرمایه خود را برگرداند.

دراکن میلر: وی مدیریت یکی از شرکت‌های میلیاردی دلاری در فارکس را به عهده دارد و امروزه یکی از بهترین تریدر‌های جهان محسوب می‌شود. وی در معامله بسیار بزرگ سال ۱۹۹۲ و فروش پوند انگلستان سهم داشت. همچنین با سخنرانی‌های جذابش در این حوزه توجه همه را به خودش جلب کرده است.

گام‌های مهم در تریدر شدن

ترید در واقع به معنای خرید و فروش در بازار مالی بوده که نیازمند آموزش کافی و به کار بردن استراتژی‌های خاص خودش است. تریدر به کسی می‌گویند که در نوسانات بازار خرید و فروش کرده و سود بدست می‌آورد. این سودآوری در زمان کوتاه اتفاق می‌افتد و با سرمایه گذاری بلند مدت کاملا متفاوت است. سرمایه‌گذاران در مدت زمان بیش از یک سال سود می‌کنند، اما تریدر‌ها سودشان را در زمان کم‌تری بدست می‌آورند. ریسک ترید کردن از سرمایه‌گذاری بیش‌تر است و برای وارد شدن به این حوزه می‌بایست استراتژی مدیریت ریسک داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین