کد خبر: ۸۴۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۹

معرفی برترین آثار جشنواره داستان انقلاب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برگزیدگان دومین جشنواره داستان انقلاب دوشنبه شب با حضور معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی در سازمان تبلیغات اسلامی معرفی شدند.

به گزارش سرویس هنری آفتاب، هیئت داوران جشنواره از 134 اثری که به مرحله نهایی راه یافت شش اثر در بخش های رمان و داستان کوتاه را به عنوان آثار برگزیده انتخاب کرد.

سیدهاشم حسینی برای رمان «گل سنگ» به عنوان نویسنده برگزیده انتخاب شد و حسین فتاحی برای رمان «فصل کبوتر» جایزه نویسنده برتر را از آن خود کرد.

از رمان «تفنگ پدر بر بام شهر» به نویسندگی حسن بهرامی نیز تقدیر شد.

داستان «آش پشت پا» به نویسندگی کبری زارع پاکدل به عنوان داستان کوتاه برگزیده و داستان کوتاه «کلاه پهلوی» از کامران جباری به عنوان داستان کوتاه برتر انتخاب شدند.

هیئت داوران همچنین از داستان کوتاه «چقدر حرف نمی‌زند» به نویسندگی هاجر هدایت تقدیر کرد.

هیئت داوران از حسین فتاحی، ابراهیم حسن بیگی، مرحوم نادر ابراهیمی، فرهاد حسن زاده، داود غفارزادگان و علی اکبر والایی که سی سال در زمینه ادبیات داستانی کودک و نوجوان فعالیت داشتند نیز تقدیر کرد.

آقای محسن پرویز معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره‌های داستانی در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حمایت می‌کند و برگزاری چنین جشنواره‌هایی باید در سطح کشور گسترش یابد».

وی افزود: «برخی تلاش می‌کنند داستان نویسی در زمینه انقلاب و مردم را از هم جدا نشان دهند اما مگر می‌توان وقوع انقلاب اسلامی را از هم جدا فرض کرد»؟

پرویز گفت: «برخی جسارت می‌کنند و نویسندگان داستانهای انقلاب و دفاع مقدس را به انقلابی‌گری متهم می‌کنند که این مسائل قابل توجیه نیست و نباید در برابر آن سکوت کرد».

معاون هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: «در این فضای یأس آلود اگر کسی داستانی بنویسید که در جهت تطهیر بیگانگان و در خدمت آنان باشد از او حمایت کرده و نویسنده‌اش را در جهت خاص مردم معرفی می‌کنند».

وی افزود: «مردمی‌تر از نویسنده‌ای که از انقلاب و دفاع مقدس می‌نویسد نمی‌توان پیدا کرد و همه ما موظفیم که از آنان حمایت کنیم».

مجتبی رحماندوست مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران نیز در این مراسم درباره تاثیر فرهنگ انقلاب اسلامی بر دیگر ملل جهان مطالبی را بیان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین