کد خبر: ۸۴۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۹

مذاکره کلینتون با وزرای خارجه بریتانیا و آلمان درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «هیلاری کلینتون» وزیر امورخارجه آمریکا سه‌شنبه با وزرای خارجه انگلیس و آلمان درباره ایران و همچنین ارسال نیروهای بیشتر به افغانستان دیدار و گفتگو می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «رابرت وود» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه اظهار داشت کلینتون با «دیوید میلیبند» وزیرخارجه انگلیس در ساعت 10:30 صبح سه‌شنبه و دو ساعت بعد با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان دیدار می‌کند.

وود به خبرنگاران گفت: «انتظار می‌رود این دیدارها بسیار مثبت و قابل توجه باشد. معتقدم ایران و افغانستان جزو موضوعات مهم مورد بحث خواهند بود و در مرکز سیاست خارجی دولت قرار دارند». 

سخنگوی وزارت خارجه هیچ جزئیاتی درباره ایران ارائه نداد و تنها درباره تلاش ایالات متحده برای ارسال 30 هزار نیروی جدید به افغانستان تاکید کرد.

در عین حال برخلاف آمریکا، انگلستان و آلمان دیگر اعضا‌ گروه 1+5 نسبت به طرح مذاکره مستقیم با ایران شک و تردید دارند. «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان پیش از این اظهار کرده بود با اینکه تلاش دولت اوباما برای برقراری روابط دیپلماتیک با ایران و سوریه قابل پذیرش است ولی او نسبت به موفقیت در این امر بدبین است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین