کد خبر: ۸۴۰۹۹۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

بدترین روز‌های طلا رقم خورد

قیمت طلای جهانی در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار یک درصد افزایش یافت و برخی از ضرر‌های اوایل هفته را با توجه به نگرانی درباره بخش بانکی جبران کرد، در حالی که معامله‌گران بر اساس اظهارات رئیس فدرال رزرو ایالات‌متحده، شرط بندی برای افزایش دیگر نرخ بهره را کاهش دادند.
بدترین روز‌های طلا رقم خورد
آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به ۱۹۷۷ دلار و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۹۷۸ دلار رسید.

سهام وام‌دهندگان منطقه‌ای ایالات‌متحده پس از گزارش سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات‌متحده به مدیران اجرایی بانک گفت که ممکن است پس از یک سری ورشکستگی بانک‌ها، ادغام‌های بیشتری لازم باشد، سقوط کرد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که هنوز مشخص نیست که آیا نرخ بهره آمریکا باید بیشتر افزایش یابد در حالی که مقامات بانک مرکزی عدم اطمینان در مورد تأثیر افزایش‌های گذشته بر هزینه‌های استقراض را اصلاح می‌کنند. در حال حاضر بازار‌ها احتمال ۸۲ درصدی برای حفظ نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه جولای را در نظر دارند.

بر اساس گزارش‌ها، طلا در بدترین هفته خود از فوریه تاکنون حدود ۱.۵ درصد کاهش داشته است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اظهار کرد که این هفته خوبی برای طلا نبود، زیرا یک جریان ثابت از خوش‌بینی سقف بدهی و علاوه بر آن، برخی عقب‌نشینی‌های شدید از سوی فدرال رزرو وجود داشت. در همین حال، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا و دولت دموکرات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مذاکرات درباره افزایش سقف بدهی را متوقف کردند.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند نیز پیش از تعطیلی بازار، نقره با ۱.۷ درصد افزایش به ۲۳.۹ دلار در هر اونس و پلاتین با ۱.۴ درصد افزایش به ۱۰۶۴ دلار رسید و پالادیوم ۳.۸ درصد افزایش یافت و به ۱۵۰۸ دلارو ۵۷ سنت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین