کد خبر: ۸۴۱۰۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷
تبلیغات

چرا مشاوره بعد از طلاق مهم و ضروری است؟

شرکت در مشاوره بعد از طلاق یکی از بهترین کار‌هایی که هر یک از زوجین باید انجام دهند. اما چرا مشاوره روانشناسی بعد از طلاق تا این حد اهمیت دارد؟
چرا مشاوره بعد از طلاق مهم و ضروری است؟
آفتاب‌‌نیوز :

خیلی از مردم حتی اسم مشاوره قبل از طلاق را شنیده اند، اما مشاوره بعد از طلاق را نه! اصلا چرا بعد از طلاق باید مشاوره روانشناسی بگیریم؟ حالا که همه چیز تمام شده چرا مشاوره بعد از طلاق مهم است و چه تغییری در ما ایجاد خواهد کرد؟ بدون شک مشاوره روانشناسی بعد از متارکه مزایای بسیاری دارد که در ادامه قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

چرا مشاوره بعد از طلاق مهم است؟

پایان یک ازدواج میتواند برای هر دو طرف آسیب زا بشود. طلاق میتواند از نظر روانی، جسمی و مالی سخت باشد. برای سازگاری موفقیت آمیز با این موضوع، توصیه میشود که افراد مشاوره بعد از طلاق داشته باشند. طبق یافته‌های علم روانشناسی، مشاوره بعد از طلاق برای کسانی است که اوراق خود را امضا کرده اند و اکنون باید به زندگی عادی و فعالیت‌های روزمره خود بازگردند. بازگشت به زندگی عادی بدون شریکی که برای مدت طولانی به او عادت کرده اند، میتواند دشوار باشد.

مشاوره پس از طلاق میتواند مهارت‌های مقابله‌ای را آموزش دهد که ممکن است به افراد کمک کند برای زندگی بعد از طلاق تلاش کنند. این برعکس مشاوره روانشناسی طلاق (www.wikiravan.com/divorce) است که قبل از نهایی شدن متارکه انجام میشود.

مشاوره بعد از طلاق میتواند کمک کند که فرد دیدگاه سالم تری نسبت به طلاق خود داشته باشد. مشاوره پس از طلاق میتواند باعث شود افراد احساس قدرت کنند. میتواند مکانی امن برای به اشتراک گذاشتن احساسات و افکار باشد. مشاوره بعد طلاق میتواند برای گذر از اوقات دشوار مفید باشد. فردی که طلاق میگیرد ممکن است احساس گناه، ترس، اضطراب، افسردگی و اندوه داشته باشد.

مزایای مشاوره پس از طلاق چیست؟

مشاوره بعد از طلاق با یک مشاور روانشناس میتواند یک هدف و دیدگاه منطقی ارائه دهد. می‌تواند فرد را به مهارت‌هایی مجهز کند تا از پس مشکلات طلاق برآید. افرادی که در مشاوره بعد طلاق شرکت کردند معتقدند که این بهترین کاری است که پس از طلاق انجام داده اند. آن‌ها ممکن است بیایند تا در مورد خودشان اطلاعات بیشتری کسب کنند. تغییری که مشاوره بعد از طلاق به وجود می‌آورد می‌تواند فرصتی برای رشد و توسعه شخصی باشد.

اگر بخواهیم از دیگر مزایا مشاوره بعد از طلاق صحبت کنیم، باید به یادگیری اینکه چگونه خودتان را دوست داشته باشید (که بخش مهمی از مشاوره بعد طلاق است) اشاره کنیم. بسیاری از افراد خودشان را بخاطر عدم دوام ازدواجشان سرزنش می‌کنند و با گذشت زمان خودناامیدی آن‌ها به نفرت تبدیل میشود. مشاوره بعد طلاق به آن‌ها کمک میکند تا بفهمند حتی اگر واقعا دلیل طلاق باشند، تنفر از خود و سرزنش کردن خود زندگیشان را بهتر نمیکند.

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید مشاوره بعد از طلاق یک عمل خود مراقبتی است. همچنین مشاوران در صورت درگیر بودن کودکان در روند طلاق، کمک کننده هستند؛ همیشه کودکان بیشترین آسیب را در کل این روند دارند.

انواع مشاوره روانشناسی بعد از طلاق

گرچه مشاوره بعد طلاق اغلب به صورت فردی انجام میشود، اما انواع مختلفی برای آن وجود دارد:

۱- مشاوره بعد از طلاق فردی

طلاق میتواند به شرایط روانی خاصی منجر شود. این موارد می‌تواند شامل افسردگی بعد از طلاق، اضطراب یا سایر شرایط باشد. برخی طلاق را یک شکست میدانند. مشاوره بعد از طلاق میتواند به افراد کمک کند تا با احساس بعد از طلاق کنار بیایند و طلاق را معنا کنند. مشاوره پس از طلاق ممکن است به افراد کمک کند تا دیدگاه جدیدی پیدا کنند. این افراد میتوانند شناخت عمیق تری از خود به دست آورند.

۲- مشاوره بعد از طلاق دو نفره

این نوع مشاوره بعد از طلاق میتواند طلاق سالم و سازنده را تسهیل کند. یک مشاور میتواند به عنوان یک واسطه عمل کرده، به حل مسائل مربوطه کمک کنند. این مسائل میتواند شامل تمهیدات زندگی، تعهدات مالی و فرزندپروری باشد. شاید کمی از لحاظ ذهنی سخت باشد با فردی که قصد جدایی از او را دارید به جلسه مشاوره بروید، اما افرادی که نگاه متعالی و بلند مدت دارند مشتاقانه از این پیشنهاد استقبال می‌کنند.

۳- مشاوره بعد از طلاق خانوادگی

اغلب ممکن است که والدین در طول طلاق، غرق احساسات خود شوند و وضعیت عاطفی فرزندان خود را نادیده بگیرند. طلاق میتواند باعث شود کودکان احساس سردرگمی، گناه، از دست دادن، درد یا رها شدن کنند.

کودکان ممکن است مطمئن نباشند که کدام والد را باید انتخاب کنند یا به او وفادار باشند! همچنین ممکن است آن‌ها نگران باشند که علت طلاق هستند. وقتی والدین نسبت به یکدیگر پرخاشگر هستند، ممکن است کودک بیشتر احساس ترس کند. کودکی که از والدین درباره حضانت میشنود ممکن است احساس ناخواسته بودن کند. آن‌ها ممکن است نگران باشند که مقصر جدایی هستند. مشاوره بعد طلاق خانوادگی به همه اعضای خانواده اجازه میدهد تا احساسات خود را در مورد طلاق به اشتراک بگذارند. این میتواند به همه کمک کند تا احساسات خود را پردازش کرده و با تغییرات سازگار شوند.

از مشاوره بعد از طلاق چه انتظاری باید داشت؟

مشاوره بعد از طلاق یا مشاوره بعد از جدایی راه زیادی را در بازگرداندن سلامت روانی، جسمی و سلامت کلی شما در پیش خواهد داشت. در مشاوره پس از طلاق، مشاور احساسات شما را درک میکند؛ به شما پیشنهاد میدهد، اما هرگز به جای شما تصمیم نمیگیرد. مشاور شما را راهنمایی کرده و به نتیجه گیری میرساند.

زودتر اقدام کنید

اوضاع را به حال خود رها نکنید. باید ترس خود را کنار گذاشته و مشاور طلاق را فردی متخصص بدون تعصب و میل به قضاوت در کنار خود ببینید تا برای حل مشکلی که نوع زندگی شما را تغییر داده دست به کار شوید. یادتان باشد تصمیمات کوچک میتواند تاثیرات فوق العاده بزرگ داشته باشد، هر چند میل به انجام آن‌ها ندارید. برای استفاده از خدمات مشاوره بعد از طلاق غیرحضوری میتوانید از اپلیکیشن و سایت‌های متنوعی مانند سایت مشاوره روانشناسی تلفنی و آنلاین ویکی روان بهره ببرید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین