کد خبر: ۸۴۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

تمجید درخشان از رئیسی بخاطر اخطار به طالبان

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اخطار رئیس جمهور به حاکمان طالبان را قابل تقدیر دانست و گفت: این صحبت رئیس جمهور برای مردم سیستان و بلوچستان قابل تقدیر است، چراکه به خاطر مشکلات مردم این منطقه چنین اخطاری را می‌دهد.
تمجید درخشان از رئیسی بخاطر اخطار به طالبان
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر درخشان  در ارزیابی از سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: این سفر از یک نظر حائز اهمیت است، چراکه برای اولین بار در تاریخ دو کشور ایران و پاکستان رئیس جمهور و نخست وزیرشان در نقطه صفر مرزی با هم دیدار می کنند و حداقل من به خاطر ندارم که چنین اتفاقی تاکنون افتاده باشد که روسای دو دولت برای اخذ قرارداد در این نقطه دیدار کرده باشند.

وی با تأکید بر اینکه قراردادهای امضاء شده در این سفر نقطه عطفی در تاریخ رابطه ایران و پاکستان بود،‌ گفت: این قراردادها به خصوص برای مردم منطقه بلوچستان ایران و پاکستان بسیار مهم و ارزشمند بود. هم بحث انتقال برق از کشورمان و هم افتتاح بازارچه های خرده فروشی که می تواند برای مردم منطقه در حوزه اشتغال و معیشت کمک موثری داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم ایرانشهر در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور در این سفر جلسات دیگری را نیز با سرمایه گذاران و معتمدین استان برای ایجاد همدلی و همگرایی داشتند که موضوعات مطرح شده در این سفر موضوعات بسیار خوبی بود.

درخشان در خصوص اخطار رئیس جمهور به حاکمان طالبان در خصوص پرداخت حقآبه هیرمند به مردم سیستان و بلوچستان عنوان کرد: رئیس جمهور کشورمان به خاطر اوضاع و احوال کم آبی منطقه سیستان این موضوع را مطرح کردند و این صحبت رئیس جمهور برای مردم سیستان و بلوچستان و به خصوص برای منطقه سیستان قابل تقدیر است که به خاطر مشکلات مردم این منطقه چنین اخطاری را می دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه قطعاٌ رئیس جمهور سازوکار خود را دارد، اظهار کرد:‌ ‌همچنین قطعا صحبت ها و مذاکراتی انجام شده، اما بحث به جایی رسیده که رئیس جمهور ناچاراً این صحبت را کرده اند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:‌ به هر حال صحبت ها و مذاکرات بسیاری انجام شده شده و می دانیم که وزیر امور خارجه کشورمان چندین بار است که روی این موضوع صحبت کرده اند ولی بحث آب های بین المللی که از یک کشور به کشور دیگر وارد می شود نیازمند تفاهمات خاص است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین