کد خبر: ۸۴۱۱۵۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰

پرونده نمایشگاه کتاب بسته شد

سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به کار خود پایان داد.
پرونده نمایشگاه کتاب بسته شد
آفتاب‌‌نیوز :

شنبه، سی‌ام اردیبهشت‌ماه، آخرین روز از نمایشگاه کتاب تهران بود که از ۲۰ اردیبهشت در مصلی تهران برگزار شد و در دو بخش حضوری و مجازی میزبان بازدیدکنندگان بود.

علی رمضانی، سخنگوی نمایشگاه میزان فروش نمایشگاه کتاب را تا پایان روز دهم (جمعه، بیست و نهم اردیبهشت‌ماه)، ۳۳۹ میلیارد تومان در بخش حضوری و مجازی عنوان کرد و درباره جزئیات آن گفت: نمایشگاه در بخش حضوری ۲۲۵ میلیارد تومان خرید ثبت کرد که ۱۶۵ میلیارد در کارت‌خوان‌های رسمی و ۷۵ میلیارد تومان نیز به صورت خرید نقدی، کارت به کارت و کارت‌خوان غیررسمی بوده است. در بخش مجازی نمایشگاه هم ۱۱۴ میلیارد تومان فروش ثبت شد که ۹۵ میلیارد تومان مربوط به ناشران و ۱۹ میلیارد تومان مربوط به کتابفروشان است.

او همچنین از ناشران متخلفی گفت که برای‌شان رای صادر شده است؛ از تعهد کتبی تا بسته شدن غرفه‌شان.

رمضانی تعداد ناشران محروم از نمایشگاه سال آینده و میزان بن‌های مصرفی را هم به نشست دیگری که جمع‌بندی نهایی در این زمینه انجام شود موکول کرد.

در آخرین روز نمایشگاه برخی از ناشران کتاب‌های خود را با ۳۰ درصد و ۴۰ درصد و بعضاً نصف قیمت به فروش گذاشته بودند تا هم بار کمتری به خانه ببرند و هم از آخرین فرصت نقدینگی استفاده کنند.

از بعدازظهر روز پایانی، ناشران به تکاپوی جمع‌آوری و بسته‌بندی کتاب‌های‌شان افتادند. بازدیدکنندگانی هم بودند که دقیقه ۹۰ برای سر زدن به نمایشگاه آمده بودند. در این بین غرفه‌داران و کسانی که هر روز در نمایشگاه فعالیت داشتند، هر کدام در گوشه‌ای عکسی به یادگار می‌گرفتند.

پیش‌تر مسئولان نمایشگاه اعلام کرده بودند "همان‌طور که افتتاحیه مردمی داشتیم اختتامیه مردمی نیز خواهیم داشت" و به این ترتیب در ساعت پایانی نمایشگاه، با آتش‌بازی‌ای که در حیاط راه افتاد و پخش سرود دختران انقلاب، پرونده نمایشگاه کتاب بسته شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین