کد خبر: ۸۴۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۲:۴۵
با ابداع یک فن‌آوری جدید؛

مدیریت امنیت شبکه‌ها از دوردست امکان‌پذیر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با ابداع یک فن‌آوری امنیتی جدید، مدیران شبکه نیازی به حضور در محیط فیزیکی شبکه‌های محلی نخواهند داشت و وضعیت حفاظتی سازمان‌ها از دوردست و تنها از طریق یک رایانه متصل به ‌اینترنت در هر کجای جهان قابل مدیریت خواهد بود.

به گزارش سرویس علم و فناوری آفتاب، بنا بر اعلام نشریه معتبر فوربس،‌این فن‌آوری که در قالب یک ابزار تحت وب با عنوان Panda Managed Office Protection به دنیای امنیت IT معرفی شده، بر مبنای تئوری SaaS (نرم‌افزار بر مبنای خدمات) عمل می‌کند.

تئوری SaaS بر ‌این عقیده است که توسعه ‌اینترنت، دسترسی گزیرناپذیر سازمان‌ها به آن و نیز آنلاین شدن اغلب فرآیندهای رایانه‌ای، موجب خواهد شد که بسیاری از ابزار امنیتی نیازی به نصب مستقیم و استقرار در سیستم‌ها و شبکه‌های محلی نداشته باشند و بسیاری از پردازش‌های ضروری خود را به شکل آنلاین و از طریق خدمات ‌اینترنتی انجام دهند.‌این تئوری که بسیاری از بزرگان فن‌آوری اطلاعات مانند Microsoft، Google، Apple و ... را مجذوب کرده است بزرگترین مزیت خود را افزایش سرعت و ظرفیت عملیاتی سیستم‌های رایانه‌ای می‌داند.

Panda Managed Office Protection که توسط شرکت امنیتی Panda Security و مخصوص شرکت‌های کوچک تا متوسط (SMB) طراحی شده است، لزوم حضور مدیر شبکه در محیط فیزیکی سازمان را حذف می‌کند و به وی امکان می‌دهد تا از هرکجای دنیا و در هر زمان، تنها از طریق یک رایانه متصل به‌اینترنت، شرایط حفاظتی کل شبکه و تمامی‌ ایستگاه‌های کاری متصل به آن را مدیریت کند.

بنا بر اعلام فوربس، ابزار Managed Office Protection یکی از مؤثرترین ابزار امنیتی برای مقابله با نسل جدید تهدیدهای ‌اینترنتی ست که به‌کارگیری آن موجب صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌های تمام شده سازمانی در حوزه امنیت شبکه و حفاظت از اطلاعات می‌گردد. 

علاوه بر‌این، نیروی انسانی، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و سایر منابع امنیتی نیز شامل‌ این صرفه اقتصادی خواهند گردید.

حفاظت پیشگیرانه در برابر انواع کدهای مخرب ‌اینترنتی، تعریف و اعمال سیاست‌های مختلف امنیتی در یک شبکه محلی و قابلیت مدیریت متمرکز شبکه از دوردست، مهمترین مزیت‌های Panda Managed Pggice Protection اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین