کد خبر: ۸۴۱۲۳۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

ماجرای علی حاتمی و آنجلینا جولی

مسعود عبدالوند فیلمساز کشور می‌گوید: سینمای ایران از «مادر» و «هزار دستان» مرحوم علی حاتمی به اسکار معاصر رسید. 
ماجرای علی حاتمی و آنجلینا جولی
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود عبدالوند اظهار کرد: اگر بزرگانی مانند استاد مرحوم جمشید مشایخی کمال‌الملک سینمای ایران و استاد عزت‌الله انتظامی حاج واشنگتن معروف نبود و سینمای ما این قدمت و عظمت را طی نمی‌کرد، امروز در جهان نامی نمی‌شد.

ما امروز نیاز مبرم و واقعی داریم که مسئولان بزرگانی را تربیت کنند که به این سرزمین پشت نکنند

وی افزود: ما باید بزرگانی، چون جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی و علی حاتمی را برای کشور تربیت کنیم. ما امروز نیاز مبرم و واقعی داریم که مسئولان در ادبیات، فرهنگ و هنر، هنر‌های تجسمی بویژه در سینما بزرگانی را تربیت کنند که عاشق ایران و فرهنگ و هنر ایرانی باشند و به این سرزمین پشت نکنند.

عبدالوند ادامه داد: هالیوود غول سینمای جهان آنجلینا جولی و آنتونی کوئین تربیت می‌کند و به دنیا ظلم و بی‌اعتنایی می‌کند و بعد همین‌هایی که تربیت کرده‌اند در قالب چهره صلح به افغانستان می‌فرستند؛ به افغانستانی که خود ویران می‌کنند آنجلینا جولی را به عنوان سفیر صلح می‌فرستند. این بیانگر تصویر قدرتمندی است که ظلم خود را با پوشش جعلی صلح می‌پوشانند.

عبدالوند اظهار کرد: ما باید بزرگان هنر ایران را قدر بدانیم و پس از مرگشان برای آن‌ها مقبره بسازیم که اگر فردوسی، سعدی و حافظ مقبره نداشتند آن عظمت کمتر نشان داده می‌شد. هنرمندان بزرگ پس از مرگشان باید مقبره داشته باشند تا جوانان آینده سرمشق و الهام بگیرند

این ادیب و شاعر گفت: بار‌ها به وزیر وقت ارشاد و دیگر مسوولان مرتبط در گذشته اعلام کردم که با قطعه هنرمندان مخالفم. هنرمندان بزرگ پس از مرگشان باید مقبره داشته باشند تا جوانان آینده سرمشق و الهام بگیرند. ما دیگر استاد محمود فرشچیان و همچون مشایخی و انتظامی و حاتمی نخواهیم داشت. این‌ها بودند که عظمت و رکن فرهنگ و هنر ایران را در تاریخ جلوس دادند. این‌ها پادشاهان فرهنگ و هنر ایران بودند.

سیاست قطعه هنرمندان چیست؟

عبدالوند افزود: سیاست قطعه هنرمندان سیاست بسیار سطح پایین و اشتباهی است. جایگاه هنرمندان بزرگ ایران، مقبره و در تمام استان‌هاست.

موسیقی فاخر باید از جنس موسیقی شجریان، خوانساری و اصفهانی و سینمای ما، سینمای علی حاتمی را تکرار کندوی همچنین گفت: موسیقی فاخر باید از جنس موسیقی شجریان، خوانساری و اصفهانی و سینمای ما، سینمای علی حاتمی را تکرار کند.

این فیلمساز افزود: دولت، سپاه و ارتش باید به سمت ساخت فیلم‌های مدرن جنگی برای نشان دادن تجهیزات و قدرت نظامی و مقتدر نیرو‌های مسلح ایران بپردازد. در زمینه دفاع مقدس و فیلم‌های جنگی کم کاری کرده‌ایم و این باعث سیلی خوردن ما خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین