کد خبر: ۸۴۱۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

شرکت هواپیمایی گرجستان خدمات‌دهی به رئیس‌جمهور را ممنوع کرد

پس از آنکه رئیس‌جمهور گرجستان گفت که شرکت هوایی این کشور را به دلیل از سرگیری پروازها به روسیه تحریم خواهد کرد، بنیان‌گذار این خط هوایی مانع ارائه خدمات به این رئیس‌جمهور شد.
شرکت هواپیمایی گرجستان خدمات‌دهی به رئیس‌جمهور را ممنوع کرد
آفتاب‌‌نیوز :

روسیه ماه جاری میلادی اعلام کرد که ممنوعیت چهار ساله پروازهای مستقیم با گرجستان را لغو می‌کند و نیاز به ویزا برای گرجستانی‌هایی که به روسیه سفر می‌کنند را پس از یک دهه برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری تاس،  سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهوری گرجستان از مقامات این کشور خواست تا با این ابتکار روسیه مخالفت کنند اما درخواستش توسط مقامات گرجستان نادیده گرفته شد.

تاماز گایاشویلی، بنیان‌گذار شرکت هواپیمایی خصوصی «جورجین ایرویز» اظهار کرد: زورابیشویلی اکنون یک "عنصر نامطلوب" است و تا زمانی که از مردم گرجستان عذرخواهی نکند، از دسترسی به خدمات این شرکت منع خواهد شد.

تاکنون هیچ واکنش فوری از سوی زورابیشویلی گزارش نشده است.

اگرچه مقامات گرجستانی نسبت به از سرگیری پروازها به روسیه استقبال کرده‌اند اما برخی از آن‌ها که طرفدار اتحادیه اروپا هستند و می‌خواهند از مسکو فاصله بگیرند، با این تصمیم مخالفت کرده‌اند.

بسیاری از گرجستانی‌ها با هرگونه روابط نزدیک با مسکو مخالف هستند زیرا آن‌ها معتقدند که سربازان روسیه در دو منطقه جداشده از خاک این کشور یعنی آبخازیا و اوستیای جنوبی – که حدودا یک‌ پنجم خاک این کشور را تشکیل می‌دهند –مستقر هستند.

با این حال افراد گرجستانی هم هستند که از ایده نزدیکی گرجستان و روسیه استقبال می‌کنند. همچنین دولت گرجستان در سال‌های اخیر جهت بهبود روابط با مسکو تلاش کرده و از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین خودداری کرده است.

رئیس‌جمهور زورابیشویلی که سمت تشریفاتی دارد و روابطش با دولت گرجستان لکه‌دار شده است، ادعا کرده که تعمیق روابط با روسیه می‌تواند شانس گرجستان را برای عضویت در اتحادیه اروپا در آینده به خطر بیندازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین