کد خبر: ۸۴۱۴۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

نخستین معامله برق در بورس انرژی با قیمت ۱۹۹۵ تومان

نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران با قیمت یک هزار و ۹۹۵ تومان و در حجم ۶۷۰ کیلووات ساعت صورت گرفت که تقریبا نصف قیمت برق حرارتی است.
نخستین معامله برق در بورس انرژی با قیمت ۱۹۹۵ تومان
آفتاب‌‌نیوز :

 مراسم «رونمایی از تالار برق سبز در بورس انرژی ایران» با حضور وزیر نیرو، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل بورس انرژی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان کشوری برگزار شد.

طی این مراسم، نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران با قیمت یک هزار و ۹۹۵ تومان و در حجم ۶۷۰ کیلووات ساعت صورت گرفت که تقریبا نصف قیمت برق حرارتی است.

رئیس سازمان بورس در این مراسم گفت: بازار سرمایه این آمادگی را دارد که هم در قالب صندوق پروژه و هم در قالب ابزار‌های مختلف بدهی در کمترین زمان ابزار‌ها را در اختیار صنعت برق و فعالان صنعت انرژی تجدیدپذیر قرار بدهد.

مجید عشقی افزود: در صورتی که طرح توجیه‌پذیر باشد مطمئن باشید منابع خوبی در بازار سرمایه برای توسعه تجهیزات و زیرساخت‌ها وجود دارد.

وی گفت: یک موضوع مهم در حوزه مدیریت مصرف صنایع وجود داشت که با برنامه وزارت نیرو این روند قطعی برق در سال گذشته کاهش داشت و امیدواریم امسال با مدیریت بهتر از صنایع حمایت کنیم تا دچار افت تولید نشوند. امیدوارم بتوانیم ابزار‌هایی را با کمک دولت طراحی کنیم که مطالبات این صنعت پرداخت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین