کد خبر: ۸۴۱۴۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

قیمت نان افزایش یافت

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طرح یکسان سازی و افزایش قیمت نان از امروز (دوشنبه) در زنجان آغاز شد.
قیمت نان افزایش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

ولی‌اله زمانی ظهر دوشنبه در نشست خبری از آغاز یکسان‌سازی قیمت نان خبر داد و گفت: طرح جدید به هیچ وجه افزایش قیمت نیست؛ چراکه در حال حاضر قیمت نان در استان‌های اطراف بیشتر از قیمت اصلاح شده در زنجان است.

وی ابراز کرد: بر این اساس قیمت نان لواش نوع یک ۴۵۰ تومان، نان لواش نوع ۲ به قیمت ۵۰۰ تومان، نان بربری نوع یک، هزار و ۵۰۰ تومان، نان بربری نوع ۲ به قیمت ۲ هزار تومان، نان سنگک نوع یک، هزار و ۷۵۰ تومان و نان سنگک نوع ۲ به قیمت ۲ هزار تومان تعیین شد.

سخنگوی کارگروه آرد و غله استان زنجان با اشاره به اینکه این قیمت‌ها از دیروز اعلام شده و از امروز اجرایی می‌شود، بیان کرد: تیم‌های بازرسی از امروز در سطح شهر با جدیدت نظارت خواهند کرد و هر گونه کم کاری و تخلف را مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی یادآور شد: در ۲ سال گذشته قیمت نان در استان زنجان ثابت و بدون تغییر بود که با توجه به افزایش هزینه‌های مربوط به بیمه، حقوق کارگر، حامل‌های انرژی و برخی مواد اولیه از جمله خمیر مایه، درآمد و هزینه واحدهای نانوایی همخوانی نداشت.

زمانی ادامه داد: نبود تناسب بین درامد و هزینه مورد اعتراض نانوایان بود و بر این اساس با برگزاری جلسات متعدد از سوی دستگاه‌های متولی و کارهای کارشناسی قیمت نان در استان همسان‌سازی شد.

وی به طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان اشاره کرد و گفت: در فرآیند طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان که از سال قبل طی مراحلی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی در سطح کشور به اجرا درآمد، شناورسازی سهمیه واحدهای نانوایی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان عنوان کرد: بر اساس این طرح با نصب دستگاه‌های هوشمند در واحدهای نانوایی، ساعات شروع و پایان کار، میزان تراکنش تعداد نان‌های پخت شده کنترل و بر مبنای آن سهمیه نانوایی‌ها تا سقف یک درصد متغیر شد.

وی با اشاره به اینکه طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان هنوز به طور کامل اجرا نشده است، خاطرنشان کرد: برای واحدهایی که مواردی مثل تراکنش، میزان پخت، زمان کار و قیمت را رعایت کردند تا ۱۰ درصد تشویق و برای واحدهایی که رعایت نکردند ۱۰ درصد جریمه اعمال شد.

زمانی با بیان اینکه سهمیه آرد استان یک درصد نسبت به دوره قبل کاهش یافته است، تصریح کرد: علت اصلی این کاهش، تخلفات و ناآگاهی واحدهای نانوایی است که عملکرد آنها در سامانه نانینو ثبت و تحلیل و رفتارهای نامتعارف آنها به عنوان امتیاز منفی منجر به کاهش سهمیه شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان در مورد مشکلات موجود در بحث نان و نانوایی در استان و تأیید برخی مشکلات گفت: این طرح کامل اجرا نشده و هنوز ابتر است و برخی از موارد مربوط به غله است و برخی موارد به غله ارتباطی ندارد و صمت و جهاد کشاورزی در این زمینه مسؤولیت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
8
33
طرح‌های جدید دولت سیزدهم تماماٌ از جنس بازی با کلمات است. رسماٌ گران میکنند اما اسمش را میگذارند اصلاح قیمت که بعد که کارگران اعتراض کردند و گفتند خودتان قول دادید اگر تورم بیشتر شد میزان دستمزدها را افزایش خواهیم داد، بگویند ما اصلاح قیمت داشتیم نه افزایش قیمت
نانوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
20
27
توروخدا خراسانم قیمت نونشو افزایش بدین ما خانواده نانوازیر هزینه های زندگی و هزینه های نانوایی داریم جون میدیم
کوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
18
35
جان هر کسی که دوست دارید اسم جدید برای گران کردن کالا نگذارید . اینکه آدم احساس میکنه با کلمه یکسان سازی میخوان سر مردم رو شیره بمالند و نگویند که گران کردیم و درد این احساس حقارت خیلی بیشتره . همین یکسال قبل بود که با انواع و اقسام عناوین و کلمات بی ربط قیمت نان بربری رو از 3000 تومن بردن به 15000 تومن و گران کردند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین