کد خبر: ۸۴۱۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

چطور ماندگاری لیزر مو‌های زائد را افزایش دهیم؟/ ۵ روش موثر و ساده

همه ما تبلیغات دستگاه‌های لیزر مو‌های زائد و کلینیک‌هایی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند را شنیده‌ایم. همه آن‌ها معمولا دارای یک شعار اصلی هستند که می‌گوید لیزر مو‌ها یک راه حل قطعی برای حذف مو‌های زائد به صورت دائمی است.
چطور ماندگاری لیزر مو‌های زائد را افزایش دهیم؟/ ۵ روش موثر و ساده
آفتاب‌‌نیوز :

زمانی که به یک کلینیک برای لیزر مو‌های خودتان مراجعه می‌کنید، احتمالا نتیجه‌ای که پس از چند جلسه لیزر کردن انتظار خواهید داشت، یک پوست بدون مو است. اگرچه لیزر مو‌های زائد می‌تواند یکی از بهترین راه حل‌ها برای حذف مو‌های بدن باشد؛ اما اینکه در بسیاری از مراکز عنوان می‌شود که لیزر مو‌های زائد یک راه حل قطعی و دائمی است، کاملا اشتباه می‌باشد.

چون به هر حال بسته به نوع پوست، شرایط هورمونی و میزان سلامتی هر فرد میزان ماندگاری لیزر مو‌ها متفاوت است. همین موضوع باعث شده تا اپراتور‌های لیزر به افراد توصیه کنند که حداقل هر چند ماه یک باری برای لیزر کردن مو‌های زائد خودشان مراجعه کنند. البته روش‌های مختلفی نیز وجود دارند که به شما برای افزایش ماندگاری لیزر مو‌های زائدتان کمک می‌کنند. پس با ما همراه باشید تا با روش‌های افزایش ماندگاری لیزر مو‌ها آشنا شوید.

ماندگاری لیزر مو‌های زائد چقدر است؟

همه ما تبلیغات دستگاه‌های لیزر موهای زائد و کلینیک‌هایی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند را شنیده‌ایم. همه آن‌ها معمولا دارای یک شعار اصلی هستند که می‌گوید لیزر مو‌ها یک راه حل قطعی برای حذف مو‌های زائد به صورت دائمی است.

اما کار لیزر این است که تا آخر عمر مو‌های شما را از بین ببرد و بتوانید با خیالی راحت تا آخر عمر از شر مو‌های بدن خودتان راحت باشید. واقعیت این است که لیزر می‌تواند فولیکول‌های مو را تخریب کند و ممکن است این فولیکول‌ها در آینده‌ای نزدیک دوباره رشد کنند.

پس باید انتظار این را داشته باشید که پس از گذشت چند ماه از لیزر کردن مو‌های خودتان، دوباره رشد مو‌ها از سر گرفته شوند. حتی اگر این کار را در بهترین مرکز لیزر مو‌های زائد انجام داده باشید. البته ماندگاری لیزر مو‌های زائد برای هر یک از افراد متفاوت است.

افرادی که مو‌های نازک و بوری دارند، احتمال کمتری دارد که از لیزر نتیجه عالی ببینند. در عوض افرادی که دارای مو‌های ضخیم و تیره‌ای هستند، شاهد اثربخشی فوق العاده لیزر خواهند بود.

چطور ماندگاری لیزر مو‌های زائد را افزایش دهیم؟/ ۵ روش موثر و ساده

چطور ماندگاری لیزر مو‌های زائد را افزایش دهیم؟‌

می‌دانیم که یکی از دغدغه‌های اصلی برای لیزر مو‌های زائد این است که دوباره مو‌های شما رشد کنند. این اتفاق خیلی نادر است که دوباره شاهد رشد مو‌های خودتان مانند همان اوایل باشید. معمولا درصد زیادی از مو‌های شما به طور کامل از بین می‌روند و دیگر رشد نمی‌کنند.

تنها درصد کمی از مو‌های زائد دوباره پس از لیزر رشد می‌کنند. البته رعایت نکات زیر می‌تواند اثربخشی و ماندگاری لیزر مو‌های زائد را افزایش دهد.

1. دو هفته قبل از لیزر کردن، مو‌های خود را از ریشه نکنید

وقتی مو‌های شما در حال رشد هستند و آن‌ها را از ریشه می‌کنید، دوباره آن‌ها به مرحله خواب می‌روند. در چنین شرایطی طول موج لیزر هیچ اثری روی فولیکول‌های مو ندارد. پس سعی کنید که حداقل ۲ هفته قبل از لیزر کردن، مو‌های خود را از ریشه نکنید. چون در چنین شرایطی اثربخشی لیزر کاهش پیدا می‌کند.

2. به صورت منظم برای لیزر مراجعه کنید

فاصله زمانی که بین جلسات لیزر در نظر گرفته می‌شوند، اهمیت بسیار زیادی در ماندگاری لیزر مو‌های زائد دارند. سعی کنید که به صورت منظم برای لیزر کردن مو‌های زائد خودتان مراجعه کنید و وقفه زیادی بین جلسات نیدازید. فاصله زمانی استاندارد بین هر جلسه درمانی ۳۰ تا ۴۰ روز است. این زمان برای ۷ یا ۸ جلسه اول لیزر باید حتما رعایت شود.

3. مشکلات هورمونی خود را بررسی کنید

برخی از افراد حتی با اینکه چندین جلسه است در حال لیزر کردن مو‌های زائد خودشان هستند، اما باز هم نتیجه خوبی از لیزر ندیده اند. این موضوع می‌تواند ناشی از مشکلات جسمی و هورمونی افراد باشد. البته این موضوع بیشتر در خانم‌ها شایع است و آقایان به دلیل اینکه نوسانات هورمونی زیادی را تجربه نمی‌کنند، کمتر با این مشکل مواجه می‌شوند.

برای افزایش ماندگاری لیزر مو‌های زائد خودتان و جلوگیری از رویش مجدد موها، حتما مشکلات هورمونی را بررسی کنید. اگر دارای مشکلات هورمونی هستید، حتما قبل از شروع جلسات لیزر به پزشک مراجعه کنید و از دارو‌های مناسب استفاده نمایید. پس از اینکه به طور کامل مشکلات شما برطرف شدند، می‌توانید با مشورت پزشک شروع به لیزر کردن مو‌های زائد خودتان کنید.

4. دو هفته بعد از لیزر مو‌های خود را شیو نکنید

اساس کار لیزر از بین بردن فولیکول‌های مو در حال رشد است. اگر مو‌های شما در حال رشد نباشند، لیزر روی آن‌ها اثری نمی‌گذارد. اگر می‌خواهید ماندگاری لیزر مو‌های زائد را افزایش دهید، باید اجازه دهید تا فولیکول‌های موی سوخته از بین بروند و بریزند.

برای این کار حدود ۲ هفته باید صبر کنید تا مو‌های در حال رشد شما بریزند و فولیکول‌های جدید رشد کنند. در غیر این صورت ممکن است شاهد رشد مجدد همان مو‌هایی باشید که لیزر کرده اید.

5. فقط بخش‌هایی از مو‌ها را لیزر کنید که ضخیم و تیره هستند

اثربخشی طول موج لیزر بیشتر روی مو‌های ضخیم و تیره است. اگر مو‌های بور دارید، انتظار نداشته باشید که لیزر روی مو‌های شما اثر داشته باشد. حتی برعکس، اگر مو‌های نازک و بور خودتان را لیزر کنید، ممکن است شاهد کلفت‌تر شدن و تیره شدن آن‌ها نیز باشید. پس تا جای ممکن فقط بخش‌هایی از بدن خودتان را لیزر کنید که دارای مو‌های ضخیم و تیره‌ای هستند.

چطور ماندگاری لیزر مو‌های زائد را افزایش دهیم؟/ ۵ روش موثر و ساده

کلینیک لیزر آی گل؛ بهترین کلینیک برای رفع مو‌های زائد شما

کلینیک زیبایی آی گل یکی از بهترین کلینیک‌هایی است که برای رفع مو‌های زائد بهترین خدمات را به شما ارائه می‌کند. اگر هدف شما رفع مو‌های زائد با اثربخشی حداکثری است، می‌توانید از دستگاه‌های بروز و مدرن آی گل استفاده کنید.

این کلینیک دارای دستگاه‌های بروز و پیشرفته‌ای است. به همین خاطر، به عنوان بهترین مرکز لیزر مو‌های زائد شناخته می‌شود. در صورت نیاز به رزرو وقت می‌توانید با کارشناسان کلینیک زیبایی آی گل در ارتباط باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین