کد خبر: ۸۴۱۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

همکاری پلیسی ایران و ویتنام

فرمانده فراجا و وزیر امنیت عمومی کشور ویتنام در نشستی دو جانبه که در تهران برگزار شد، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پلیسی میان دو کشور و نیز انتقال دانش و تجربیات تاکید کردند.
همکاری پلیسی ایران و ویتنام
آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمدرضا رادان، در دیدار با ژنرال تولام، وزیر امنیت عمومی کشور ویتنام ضمن خوشامدگویی به مهمانان با اشاره به مواهب طبیعی و بکر در کشورمان کرد: ایران کشور بسیار زیبایی است و طبیعت چشم نواز و متنوعی دارد؛ امید است که سفر خوبی را در کشور ما داشته باشید. برای مردم ویتنام احترام زیادی قائل هستیم. ما مردم ویتنام را نماد مقاومت و استکبارستیزی می‌دانیم و می‌شناسیم؛ تاریخ ویتنام ثابت کرد که اراده در برابر قدرت پیروز است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تشریح و تبیین ساختار و سازمان فرماندهی کل انتظامی کشور، به معرفی ظرفیت‌های انتظامی اعم از فرماندهی مرزبانی، فرماندهی یگان‌های ویژه، پلیس فتا، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی، پلیس امنیت اقتصادی و ... پرداخت و افزود: ما در محورهایی چون انسداد مرز، مقابله با اشرار و تروریسم، مبارزه با جرایم سازمان یافته، مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالا، مدیریت ترافیک و تسهیل تردد و ... دارای تجربیات بی بدیلی هستیم.

وی با اشاره به دستاوردهای پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر، به قرارگرفتن ویتنام در منطقه مثلث طلایی و منطقه شرق آسیا اشاره کرد و گفت: با توجه به این موقعیت ویتنام و البته همجواری ایران با افغانستان می‌توانیم دانش و تجربیاتمان را در مبارزه با موادمخدر به اشتراک بگذاریم.

رادان با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با موادمخدر آن «جهان شمول» توصیف کرد و گفت: ما افتخار داریم در مبارزه با مواد مخدر برای جهان، بالغ بر چهار هزار شهید تقدیم کنیم و این به معنای پرچمداری ایران در مبارزه قاطع با موادمخدر است.

وی با بیان اینکه زمینه‌های خوبی برای همکاری‌های پلیسی بین دو کشور ایران و ویتنام وجود دارد، اظهارکرد: افق‌هایی از همکاری‌های روزافزون پیش روی پلیس دو کشور ایران و ویتنام است.

رادان با اشاره به فعالیت مراکز دانشگاهی، آموزشی و علمی فراجا نیز گفت:‌ مراکز دانشگاهی و آموزشی ما وظیفه تربیت و پرورش پلیس و افسران زبده و مجرب را بر عهده دارند از طرفی تمام یافته‌ها و نیازهای علمی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را از مسیر مرکز مطالعات راهبردی پلیس و با نگاهی علمی، پیش رویدادی و براساس نیازسنجی دقیق دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به آمادگی انتظامی ایران برای ارتقاء همکاری‌های دو جانبه با پلیس ویتنام گفت: این نشست سرآغاز همکاری های پلیسی میان دو کشور است.

ژنرال تولام: دو کشور ایران و ویتنام کنار هم هستند

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، ژنرال تو لام، وزیر امنیت عمومی ویتنام نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با برخی مقامات و مسئولان کشورمان مطرح کرد: دو کشور و ملت ایران و ویتنام کنار هم هستند و ویتنام همیشه به دنبال توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران بر مبنای روابط بین‌الملل  است.

وی بر لزوم تقویت همکاری های پلیسی بین دو کشور تاکید کرد و گفت: شاهد ظرفیت‌های فوق العاده پلیس جمهوری اسلامی ایران هستیم و مایلیم که از دانش و تجربیات پلیسی شما به ویژه در بحث مبارزه با مواد مخدر و جرایم سایبری و سازمان یافته بهره بگیریم.

وزیر امنیت عمومی ویتنام با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد  پلیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: من و همکارانم به جد به دنبال تبادل اطلاعات، دانش و تجربه پلیسی باشما هستیم چرا که ارتقاء این همکاری ها را بسیار مطلوب می دانیم. تجربیات پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بامواد مخدر بسیار ارزنده است و ما نیز مایلیم که از این تجربیات و شیوه های مبارزه با مواد مخدر بهره بگیریم. باید تمام تلاشمان را بکار بگیریم تا از فعالیت غیرقانونی افراد در خاک دو کشور ممانعت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین