کد خبر: ۸۴۱۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

رئیسی: افزایش روابط دوجانبه با اندونزی ضروری است

رئیس‌جمهوری در مراسم بدرقه رسمی عزیمت به اندونزی، گفت: سطح روابط تجاری و اقتصادی دو کشور قابل‌توجه است، اما قابل‌قبول نیست و با توجه به ظرفیت‌های دو کشور می‌تواند بالاتر باشد.
رئیسی: افزایش روابط دوجانبه با اندونزی ضروری است
آفتاب‌‌نیوز :

سیدابراهیم رئیسی در مراسم بدرقه رسمی سفر به اندونزی، در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد درباره اهداف و برنامه‌های این سفر، گفت: این سفر به دعوت رئیس‌جمهور محترم کشور دوست و برادر اندونزی انجام‌ می‌شود و با توجه به پیوند تمدنی و معنوی، دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور، آن را قابل‌توجه دانست و افزود: این سطح روابط دو کشور قابل‌قبول نیست و باید به دنبال ارتقای آن باشیم.

رئیسی ادامه داد: در این سفر تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی، گمرکی و بهداشتی به امضا می‌رسد و هر دو کشور اسلامی موافق صلح پایدار در منطقه هستیم.

وی تاکید کرد: همکاری با کشورهای همسو جزو سیاست همسایگی دولت سیزدهم است. اندونزی کشوری مهم در جنوب‌شرق آسیا است و جایگاه مهمی در ترتیبات منطقه‌ای و بین‌المللی دارد. این کشور عضو آسه‌آن، کشورهای غیرمتعهد، دی ٨ و سازمان همکاری اسلامی است.

رئیس‌جمهوری گفت: اندونزی کشوری پرجمعیت، مومن و مسلمان است که روابط  عمیق و دیرینه‌ای با ایران دارد و روابط دیپلماتیک دو کشور به ٧٠ سال پیش برمی‌گردد اما مهمتر از این روابط عمیق دو ملت، تمدن و تاریخی است که به اعتقادهای دو ملت مسلمان بازمی‌گردد.

رییس‌جمهوری گفت: نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور نگاه مشترکی وجود دارد. هر دو کشور مخالف یکجانبه‌گرایی و موافق صلح پایدار در  منطقه هستند و این نگاه‌های مشترک باعث می‌شود بیشتر کنار یکدیگر قرار بگیریم و با یکدیگر بحث و تبادل‌نظر کنیم.

 رییسی ادامه داد: همکاری با کشورهای همسو جزو سیاست‌ همسایگی دولت است و سیاست ارتباط با کشورهای مسلمان که اندونزی به عنوان کشوری پرجمعیت دارای جایگاه ممتاز است. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان کشوری بزرگ و همچنین کشوری همسو با اندونزی ارتباطات خوبی خواهد داشت و این سفر هم نقطه عطفی برای توسعه روابط بین دو کشور و دو ملت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین