کد خبر: ۸۴۱۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

سرطان روده؛ شایع‌ترین بیماری غرب کشور

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: متأسفانه امروز یکی از شایع‌ترین بیماری‌های نگران‌کننده غرب کشور سرطان روده است که باید مسئولان بهداشتی کشور برای پیشگیری و درمان آن برنامه‌ریزی کنند.
سرطان روده؛ شایع‌ترین بیماری غرب کشور
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر الهه عزتی اظهار کرد: به علت تغییر سبک زندگی و عواملی چون دیابت، فشارخون، تصادفات جاده‌ای، آلزایمر، بیماری های قلبی و عروقی این امر مرگ زودرس مردان ایرانی را رقم می زند.

وی یکی از مؤلفه‌های توسعه کشور را جوانی جمعیت دانست و تصریح کرد: تا ۲۰ سال آینده ۳۲ درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که این مهم زنگ خطری برای کشور به شمار می‌رود.

عزتی یادآور شد: در دو سال اخیر وزارت بهداشت برنامه های خوبی برای جوان سازی جمعیت انجام داده است که امیدواریم با مشارکت همه دستگاه ها این مهم به سرانجام برسد.

وی تأمین آب آشامیدنی سالم، دسترسی عادلانه به امکانات و تغذیه مناسب را از مؤلفه های سلامت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نزدیک شدن مردم به این مهم است که امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی محقق شود.

عزتی با بیان اینکه افزایش ضریب سلامت در گروآموزش شهروندان نسبت به مسائل بهداشتی است، گفت: یکی از اولویت های این دانشکده آگاه‌سازی مردم در این رابطه بوده ضمن اینکه مردم شهرستان اسدآباد تشنه آموزش هستند چراکه یک آموزش اشتباه می تواند زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهد به همین علت آموزش با زبان ساده می تواند مردم را با مسائل بهداشتی بیشتر آشنا کند.

وی همچنین از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: ۵۶ شهرستان در سطح کشور برای اجرای پزشک خانواده شهری انتخاب شده که شهرستان اسدآباد نیز جزء این تعداد شهرستان به عنوان پایلوت خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین