کد خبر: ۸۴۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۱

کلینتون: ایران می‌تواند عضو سازنده‌ای در جامعه بین‌الملل باشد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «هیلاری کلینتون» وزیر امورخارجه آمریکا در دیدار با همتای انگلیسی خود «دیوید میلیبند» از روابط خاص دو کشور در جنگ با تروریسم، ارسال نیرو به افغانستان و تلاش برای صلح در خاورمیانه تشکر کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، کلینتون در دیدار با میلیبند و «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان درباره پرونده هسته‌ای ایران صحبت کرد. کلینتون در کنفرانس خبری اظهار داشت: «واضح است ایران فرصت دارد تا به عضوی سازنده در جامعه بین‌الملل تبدیل شود». وی باری دیگر پیام اوباما مبنی بر «دراز کردن دست به سوی ایران» را تکرار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود «ویلیام برنز» مقام ارشد آمریکایی چهارشنبه در جمع نمایندگان کشورهای 1+5 حضور یافته درباره ایران مذاکره می‌کند. 

کلینتون درباره همکاری آمریکا با دو متحد خود گفت: « کشورهای ما مدت زیادی است که برای حل چالشهای جهانی درکنار یکدیگر ایستادند. ما ارزش‌های یکسانی داریم».

وزیر خارجه آمریکا درباره رابطه انگلیس و ایالات متحده تاکید کرد:«اغلب گفته می‌شود که ایالات متحده  و بریتانیا مدت زیادی است که از رابطه‌ای نزدیک بهره‌ بردند، به نظر من نیز این روابط پر بار بوده است». در مقابل میلیبند اظهار داشت: «معتقدم وزرای کشورهای اروپایی به واشنگتن آمدند تا بر اتحاد خود با این کشور تاکید کنند». 

کلینتون همچنین با «فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان» دیدار کرد و در زمینه افغانستان و ایران گفتگو داشت وی به خبرنگاران گفت: «همانطور که پرزیدنت اوباما واضح اعلام کرد ما به متحدین خود مانند آلمان در افغانستان، جایی که ناتو در حال جنگ با طالبان است نیاز داریم ». خانم کلینتون همچنین تصریح کرد آمریکا و آلمان برای متقاعد کردن ایران باید به همراه الزام‌های بین‌المللی با یکدیگر همکاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین