کد خبر: ۸۴۱۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

کلاهبرداری از ۴۰۰ نفر در پوشش نظامی بازنشسته و دریافت وام

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مرد میانسالی که با معرفی خود به عنوان نظامی بازنشسته با نفوذ اقدام به کلاهبرداری از ۴۰۰ نفر به بهانه دریافت وام کرده بود، خبرداد.
کلاهبرداری از ۴۰۰ نفر در پوشش نظامی بازنشسته و دریافت وام
آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان با شگرد دریافت وام در تهران، رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در تحقیقات میدانی خود متوجه شدند که یک مرد میانسال با جعل عنوان مامور نظامی بازنشسته و دارای نفوذ ادعا کرده که امکان دریافت وام برای حل مشکلات بانکی و مالی مردم را داراست و از این طریق از آنان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد:‌ کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی در نخستین گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و اقدامات علمی، هویت کلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی کرده و متوجه شدند این فرد دارای سابقه کیفری است. پس از دریافت این سرنخ و با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در جنوب تهران شده که پس از آن اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و در این فرد در جریان یک عملیات پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده در مقر انتظامی گفت:‌ متهم پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از ۴۰۰ نفر با جعل عنوان مامور بازنشسته نظامی و فردی دارای نفوذ در دریافت وام از بانک‌های مختلف اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم گفت:‌این فرد با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین