کد خبر: ۸۴۱۷۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

هموار شدن مسیر توسعه همکاری ایران و اندونزی

مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی کشور‌های مختلف برای استفاده از ظرفیت همه وزارتخانه‌ها در توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های جهان، با تصویب هیات وزیران بین اعضای دولت تقسیم و مسئولیت کشور‌های اندونزی، مالزی و فیلیپین به عهده وزارت ارتباطات گذاشته شد؛ در این راستا همزمان با سفر رییس جمهور به اندونزی، امضای چندین سند همکاری مسیر توسعه تعاملات اقتصادی، علمی، فرهنگی، تجاری و صنعتی بین دو کشور انجام شد.
هموار شدن مسیر توسعه همکاری ایران و اندونزی
آفتاب‌‌نیوز :

عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی، روز شنبه به جاکارتا سفر کرده و اعلام کرد که در این سفر در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی، بیش از ۱۰ سند همکاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی میان دو کشور به امضا می‌رسد. بنابراین وی روز یکشنبه، به اتفاق - مهدی صفری - معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با تعدادی از تجار اندونزیایی برای توسعه روابط اقتصادی فیمابین جلسه برگزار کردند و تصریح کرد که با برطرف کردن موانع می توان مبادلات تجاری را به سرعت چند برابر کرد.

در ادامه این سفر زارع پور روز دوشنبه با ذوالکفلی حسن- وزیر بازرگانی اندونزی دیدار کرد. در این دیدار دو طرف برای نهایی کردن اسناد توسعه تجاری دوجانبه پیش از سفر رئیس‌جمهوری به این کشور با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

در همین راستا، در ادامه و با آغاز سفر رسمی سید ابراهیم رئیسی به اندونزی، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی، نشست مطبوعاتی مشترک میان ریاست جمهوری با «جوکو ویدودو» رئیس جمهور این کشور، برگزار و اظهار امیدواری شد که در این سفر گام‌های بلندی در جهت توسعه روابط با اندونزی برداشته شود.

همچنین اعلام شد دو کشور در ۷۰ سال سپری شده از برقراری روابط دیپلماتیک، همواره تعاملات خوبی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند. ایران و اندونزی زمینه‌ها و ظرفیت‌های متنوع و فراوانی برای ارتقای سطح روابط خود دارند. همچنین اظهار امیدواری شد که این سفر بتواند در جهت گسترش تعاملات فیمابین دو کشور بزرگ و قدرتمند اسلامی در منطقه و جهان تاثیرات سازنده‌ای داشته باشد و آثار آن با سفر متقابل رئیس جمهور اندونزی به تهران کامل شود.  

در همین راستا زارع پور به تازگی با انتشار پستی در یک پیام‌رسان داخلی درباره سفر اخیر خود و همکاری‌های انجام شده اظهار کرد: با توجه به سفر هفته جاری ریاست محترم جمهور به اندونزی، از هفته‌ها و حتی ماه‌ها قبل، با تلاش وزارت امور خارجه، دستگاه‌های اجرایی مختلف و همکارانم در بخش بین الملل وزارتخانه، اسناد همکاری لازم برای توسعه روابط با این کشور تهیه شد.

وی که برای نهایی کردن این اسناد و فراهم کردن مقدمات اجرای آنها به اندونزی سفر کرده اعلام کرد که دیدار با تجار و بازرگانان این کشور، ملاقات با مسئولین و وزرای ذیربط و جلسات کاری مختلف برای هماهنگی سفر ریاست محترم جمهور از جمله برنامه‌های این سفر بوده و انصافاً همکاران سفارت، معاون محترم دیپلماسی اقتصادی رییس جمهور و همکاران بخشهای مختلف زحمات زیادی برای هماهنگی این سفر متقبل شده‌اند که به همه آنها خداقوت عرض می کنم.

رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی تصریح کرده است که ان‌شاالله با سفر ریاست محترم جمهوری و امضای چندین سند همکاری، مسیر توسعه تعاملات اقتصادی، علمی، فرهنگی، تجاری و صنعتی بین دو کشور هموار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین