کد خبر: ۸۴۱۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
تبلیغات

سفری جذاب به رنگارنگ‌ترین شهر‌های جهان!

در جهان بسیاری از شهر‌ها را می‌توان به عنوان "شهر‌های رنگارنگ" توصیف کرد که با معماری و فضای خاص خود، یک زندگی رنگارنگ و پرانرژی را به ارمغان می‌آورند. معرفی رنگارنگ‌ترین شهر‌های جهان ویژه کسانی است که ذوق هنری دارند و عاشق تماشای تصاویر رنگارنگ هستند. رنگارنگ‌ترین شهر‌های جهان در قاره‌های مختلف پراکنده شده اند، ولی بیشتر آن‌ها در اروپا قرار دارند.
سفری جذاب به رنگارنگ‌ترین شهر‌های جهان!
آفتاب‌‌نیوز :

ما می‌توانید در سفر به برخی از کشورها، علاوه بر بهره مندی از فرصت‌های گردشگری مانند ورزش‌های آبی، ورزش‌های ساحلی، ورزش‌های میدانی، کوهنوردی، جنگلداری، امکانات لوکس و مدرن و غیره، از مناظر دست ساز انسان را که توسط مردم خلق شده اند، مشاهده کنید و لذت ببرید. یکی از این مناظر مصنوعی ایجاد شهر‌های رنگارنگ در برخی کشورهاست. در زیر به برخی از شهر‌های رنگارنگ مشهور در جهان اشاره خواهم کرد:

استانبول

استانبول شهری رویایی که بخشی در قاره اروپا و بخشی در قاره آسیا قرار دارد. در قسمت اروپایی خانه‌های رنگارنگی را می‌بینیم که حس رویا‌های کودکی را زنده می‌کنند. این محله بالات نام دارد و یکی از مسحورکننده‌ترین محله‌های جهان است. اگر با تور استانبول به این شهر سفر کردید و از بالات بازدید نکردید، باید گفت که دست خالی برگشتید.

بالات که در منطقه قدیمی شهر و در ساحل غربی شاخ طلایی استانبول واقع شده است، محل اقامت یونانیان و یهودیان بوده است. نگاهی اجمالی به زندگی سنتی هنوز در این قسمت از استانبول به چشم می‌خورد. در این منطقه کافه‌های رنگارنگ زیادی پیدا خواهید کرد که شما را به وجد خواهند آورد. در این شهر دیگر تنها با رنگ‌های آبی یا زرد مواجه نمی‌شوید، بلکه با یک بوم رنگی کامل از انواع رنگ‌ها روبرو می‌شوید که به شکلی عجیب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ونیز

سفری جذاب به رنگارنگ‌ترین شهر‌های جهان!

ونیز یکی از معروف‌ترین و رنگارنگ‌ترین شهر‌های جهان است. در دنیای امروز کمتر کسی پیدا می‌شود که به مطالعه علاقه داشته باشد و با شهر ونیز آشنا نباشد. بورانو نام محله‌ای کوچک در ونیز است که به خاطر خانه‌های زیبا و درخشانش معروف است. این منطقه از هر طرف با آب احاطه شده است و ساخت خانه‌های رنگارنگ به شما این امکان را می‌دهد که با مناظر غیرعادی بهشت و زمین آشنا شوید.

مردم این منطقه به ساخت تور‌های ماهیگیری و لوازم ماهیگیری معروف هستند. صیادان پرشمارترین ساکنان محله هستند، در واقع شغل اصلی مردم این محله به حساب می‌آید. در گذشته خانه را رنگ می‌کردند تا وقتی برای ماهیگیری از خانه خارج می‌شدند آن را بشناسند و از دریا ببینند. این عدد به خانه‌های این روستا شخصیت مستقل و منحصر به فردی می‌دهد و آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا تبدیل می‌کند.

جیپور، هند

سفری جذاب به رنگارنگ‌ترین شهر‌های جهان!

در زمان‌های قدیم، برهمن‌ها دستور دادند تا جیپور را نقاشی کنند تا خود را از سایر طبقات متمایز کنند. امروزه این سنت در رنگ شهر به ویژه رنگ آبی که به نظر بسیار مد شده است، زنده است.

جیپور یکی از شهر‌های تاریخی هندو است که به عنوان منطقه گردشگری در تور هند نیز در نظر گرفته می‌شود. این شهر زیبا به دلیل ساختمان‌های صورتی زیبا به شهر صورتی معروف است. از جاذبه‌ها و مکان‌های جالب این شهر می‌توان به قلعه ناهارگرو جایگار و همچنین کاخ هاواماهال و رصدخانه باستانی یا مجموعه نجومی جنتر مانتار اشاره کرد.

سفر به دو شهر مسکو و سن پترزبورگ با تور روسیه

سفری جذاب به رنگارنگ‌ترین شهر‌های جهان!

کلیسای جامع سنت باسیل که احتمالا بار‌ها نام آن را به عنوان نماد مسکو شنیده اید، این شهر زیبا را در فهرست رنگارنگ‌ترین شهر‌های جهان قرار داده است. میدان سرخ مسکو با وجود ساختمان‌های رنگارنگ و خاص خود جلوه‌ای بسیار زیبا دارد و رنگ و جلوه‌ای متفاوت به این شهر بخشیده است.

شب‌های سفید یا شب‌های روشن سنت پترزبورگ یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این شهر است. با توجه به اینکه این شهر در قسمت شمالی عرض جغرافیایی قرار دارد در اوایل تابستان به دلیل طولانی شدن تابش نور خورشید در تاریکی شب نمی‌افتد. هوا در شب روشن میماند و منظره بسیار تماشایی را به وجود می‌آورد.

کیوتو، ژاپن، سرگردان در میان جنگل بامبو

کیوتو ژاپن یکی از بزرگترین شهر‌های ژاپن به شمار می‌رود که به دلیل طبیعت زیبا و دیدنی که دارد هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این شهر به دلیل داشتن جنگل‌های بامبو، بنا‌های تاریخی و باغ‌های ژاپنی، کاخ‌های سلطنتی و شکوفه‌های گیلاس، یکی از زیباترین شهر‌های جهان محسوب می‌شود.

سفری جذاب به رنگارنگ‌ترین شهر‌های جهان!

شفشاون (مراکش)

شهر شفشاون نه تنها یکی از رنگارنگ‌ترین مکان‌های روی زمین است. این شهر همچنین یک شهر آبی است، با ساختمان‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های آبی رنگ. رنگ‌های دیگری نیز به صورت پراکنده در این شهر به کار می‌روند، ولی باید اذعان کنیم که رنگ قالب این شهر آبی است.

شفشاون، شهری زیبا در شمال مراکش، حدود ۴۰۰۰۰ نفر را در خود جای داده است و تنها با ماشین فاصله کوتاهی از دریای مدیترانه دارد. مفهوم آبی شدن کل شهر به سال ۱۹۳۰ برمی گردد، زمانی که گروهی از مردم تصمیم به انجام این کار گرفتند. با این حال، آن‌ها به زودی با افزایش گردشگران داخلی و خارجی مواجه شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین