کد خبر: ۸۴۱۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

«انگلیس به قدر کافی سلاح ندارد که به اوکراین بدهد»

یک کارشناس دفاعی هشدار داده که انگلیس تعداد کمی سلاح ارزشمند برای دادن به اوکراین دارد، چون نیرو‌های مسلح خودش با کمبود بودجه روبرو هستند.
«انگلیس به قدر کافی سلاح ندارد که به اوکراین بدهد»
آفتاب‌‌نیوز :

"هوارد ویلدون"، تحلیلگر استراتژیک ارزیابی نگران کننده ای را ارائه کرد چون ریشی سوناک، نخست وزیر انلگیس قول داده بود در مقابل حمله روسیه در کنار اوکراین باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انگلیس فقط موشک‌های غیراتمی خود را به اوکراین فرستاده که "سایه توفان" نام دارند و می‌توانند اهدافی را در برد ۱۵۰ مایلی بزنند.

با این حال، تعداد موشک‌هایی که به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین داده شده، فاش نشده است.

این تحلیل گفت، انگلیس نمی‌تواند جنگنده به اوکراین پیشنهاد بدهد چون یگان موجود جنگنده‌های خودش حتی برای دفاع از مرزهای انگلیس هم خیلی کم است.

وی ادامه داد: همه به دولت انگلیس برای واکنش سریع و اقداماتش افتخار می‌کنیم، اما واقعیت ناراحت کننده این است که پس از ارائه تعداد نامشخصی از موشک‌های سایه توفان که شاید منقضی شده باشند، لندن چیز دیگری ندارد که بتواند به کی‌یف بدهد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس اخیرا در سخنرانی خود در کنفرانس دفاعی لندن تاکید کرده بود، کشورش متعهد به حمایت بلندمدت از اوکراین است.

وی همچنین به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هشدار داد که هرگونه پیشنهادی مبنی بر اینکه لندن و سایر متحدان از این جنگ "خسته می‌شوند"، اشتباه است.

نخست وزیر انگلیس همچنین ادامه داد: ما نخستین کشوری بودیم که تانک و تسلیحات دوربرد را در اختیار اوکراین گذاشتیم، همچنین به دفاع هوایی و آموزش نیروهای اوکراینی کمک کرده‌ایم. ما این مسئولیت را بر عهده داشتیم که مطمئن شویم آنها منابع را در اختیار دارند و در حمایت خود از اوکراین ثابت قدم خواهیم بود. حمایت ما متوقف نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین