کد خبر: ۸۴۱۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸

در باخموت چه خبر است؟

فرمانده گروه مزدور روسی واگنر گفت هدف تهاجم روسیه برای غیرنظامی‌سازی اوکراین نتیجه معکوس داده و ارتش کی‌یف با تأمین تسلیحات و آموزش توسط متحدان غربی‌اش قوی‌تر شده است
در باخموت چه خبر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

رهبر گروه مزدور روسی واگنر اذعان کرد بیش از ۲۰۰۰۰ سربازش در نبرد باخموت کشته شده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یوگنی پریگوژین، رهبر ارتش خصوصی روسی واگنر می‌گوید که گروه مزدورش بیش از ۲۰۰۰۰ جنگجو را در نبرد طولانی برای تسخیر باخموت از دست داده است -حدود ۲۰ درصد از ۵۰۰۰۰ محکوم روسی که او طی ۱۵ ماه جنگ استخدام کرده است.

این رقم در تضاد کامل با ادعا‌های مسکو بود که اعلام کرده که کل سرباز‌های کشته شده روسی در این جنگ اندکی بیش از ۶۰۰۰ سرباز است و بالاتر از برآورد رسمی تلفات شوروی در جنگ افغانستان -با ۱۵۰۰۰ سرباز بین سال‌های ۱۹۷۹-۱۹۸۹- است. این در حالی است که اوکراین نگفته است که از زمان تهاجم گسترده روسیه در فوریه ۲۰۲۲ چه تعداد از سربازانش کشته شده اند.

تحلیل‌گران بر این باورند که جنگ نه ماهه بر سر تصرف باخموت به تنهایی جان ده‌ها هزار سرباز را گرفته، از جمله محکومانی که طبق گزارش‌ها قبل از اعزام به جبهه آموزش‌های نظامی اندکی دیده‌اند.

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر در مصاحبه‌ای که اواخر روز سه‌شنبه با کنستانتین دولگوف، یک استراتژیست سیاسی طرفدار کرملین منتشر شد، گفت: «هدف تهاجم روسیه برای غیرنظامی‌سازی اوکراین نتیجه معکوس داده، زیرا ارتش کی‌یف با تأمین تسلیحات و آموزش توسط متحدان غربی‌اش قوی‌تر شده است». پریگوژین هم‌چنین اذعان کرد که نیرو‌های کرملین در طول جنگ غیرنظامیان را کشته‌اند، چیزی که مسکو بار‌ها و به شدت آن را رد کرده است.

پریگوژین، یک تاجر ثروتمند با روابط دیرینه با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به دلیل بداخلاقی‌های خود -که اغلب با فحاشی همراه است- شناخته می‌شود و قبلاً ادعا‌های غیرقابل تأییدی را مطرح کرده بود که بعداً برخی از آن‌ها را پس گرفت.

در اوایل این ماه، ویدیویی از او منتشر شد که در آن فریاد می‌زد، فحش می‌داد و به حدود ۳۰ جسد یونیفورم‌پوش روی زمین دراز کشیده اشاره می‌کرد و می‌گفت که آن‌ها جنگجویان واگنر بودند که در یک روز کشته شدند. او مدعی شد که وزارت دفاع روسیه از ارسال مهمات برای نیروهایش خودداری کرده و تهدید کرد که از جنگ در باخموت دست می‌کشد.

او هم‌چنین در این مصاحبه گفته که این امکان وجود دارد که ضدحمله پیش‌بینی‌شده کی‌یف در هفته‌های آینده، با توجه به حمایت مستمر غرب، نیرو‌های روسیه را از جنوب و شرق اوکراین و هم‌چنین در کریمه تحت فشار قرار دهد. او گفت: «یک سناریوی بدبینانه بدبینانه این است که به اوکراینی‌ها موشک داده می‌شود، آن‌ها نیروهایشان را آماده می‌کنند و ضدحمله خود را اغاز می‌کنند. آن‌ها احتمالا به کریمه حمله خواهند کرد، سعی خواهند کرد پل کریمه (به سرزمین اصلی روسیه) را منفجر کنند، خطوط تدارکات (ما) را قطع کنند. بنابراین، ما باید برای یک جنگ سخت آماده شویم.»

در همین شرایط، یک فرمانده اوکراینی در باخموت روز سه‌شنبه به آسوشیتدپرس گفته که اوکراینی‌ها در حال برنامه ریزی برای بیرون راندن روس‌ها از تمام سرزمین‌های اشغالی هستند. یوهن مژویکین گفت: «اما اکنون ما نیازی به جنگ در باخموت نداریم، باید آن را از جناحین محاصره کنیم و جلوی ادامه پیشروی‌های دشمن را بگیریم. پس باید آن‌ها را محاصره کنیم. این مناسب‌تر است، و این کاری است که ما اکنون انجام می‌دهیم.»

منبع: اکوایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین