کد خبر: ۸۴۱۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰

واکنش اتحادیه اروپا به ساخت شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری

اتحادیه اروپا صدور مجوز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های غیر قانونی در کرانه باختری را محکوم کرد و از دولت رژیم صهیونیستی خواست تا در خصوص این تصمیم تجدید نظر کند.
واکنش اتحادیه اروپا به ساخت شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری
آفتاب‌‌نیوز :

اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه حمایت تل آویو از شهرک نشینان برای بازگشت همیشگی به شهرک حومش در کرانه باختری را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا همچنین صدور مجوز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های غیر قانونی در کرانه باختری را محکوم کرد و از دولت رژیم صهیونیستی خواست تا در خصوص این تصمیم تجدید نظر کند.

از سوی دیگر، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین گفت که شهرک سبسطیه در شمال نابلس یک سرزمین اشغال شده فلسطینی است و این حق فلسطینیان است که در این منطقه مانده و سکونت داشته باشند.

امروز هیئتی ۲۰ نفره از اتحادیه اروپا از شهرک سبسطیه به ویژه مناطق باستانی آن که در معرض حملات و تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی است، بازدید کرد.

سوین کان فون بورگسدورف نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین تأکید کرد که قبلا نیز از این منطقه باستانی و تاریخی بازدید کرده بود اما متاسفانه اکنون اوضاع این منطقه در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به مراتب بدتر نسبت به قبل شده است.

وی بر همبستگی اتحادیه اروپا با ساکنان این منطقه تاکید کرد و گفت: از حق بقای ساکنان فلسطینی این منطقه حمایت می‌کنیم.

بورگسدورف اظهار داشت که سبسطیه به موجب قوانین بین‌الملل یک سرزمین اشغال شده است و هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی در این منطقه مغایر با قوانین بین‌الملل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین