حجم بالای مراجعات به بیمارستانهای دولتی به دلیل پایینتر بودن تعرفه خدمات درمانی از سویی و کمبود نیروهای پرستاری برای رسیدگی و بررسی منظم وضعیت بیماران از سوی دیگر، منجر به کاهش شدید نارضایتی مردم از برخی خدمات در بسیاری از بیمارستانهای دولتی شده است.
کاهش کیفیت ارائه خدمات به بیماران در بسیاری از مواقع منجر به بروز نارضایتی و ناراحتی روحی و لطمات جسمی غیرقابل جبران به برخی بیماران در بیمارستانهای دولتی میشود.
نمونهای از این نارضایتیها، پدری است که از بروز حادثهای تلخ برای فرزند ۱۰ روزهاش در پی بیتوجهی کادر درمان یک بیمارستان در جنوب تهران خبر داده و میگوید: حدود ۱۰ روز پیش، فرزند من در "بیمارستان اکبرآبادی" به دنیا آمد؛ پس از حدود ۳ روز کادر درمان این بیمارستان به من گفتند که نوزادم دچار زردی است و به همین دلیل نوزاد را در درون محفظه مخصصوص بستری کردند؛ زمانی که همسرم برای سر زدن به نوزاد به بخش نوزادان مراجعه کرده بود در یک لحظه متوجه میشود که دستگاهی که نوزاد ما را درون آن قرار دادهاند، حرارت بسیار بالایی دارد!
این پدر میافزاید: "کادر آن بخش بیمارستان، وقتی بچه را از دستگاه بیرون آوردند، متوجه تب بالای نوزادم شدند و در نهایت، نوزاد ما در پی این اتفاق، تشنج کرد! در ابتدا به ما گفتند که احتمال دارد تب و تشنج فرزندم ناشی از عفونت مغز او باشد، اما پس از بررسیهای تشخیصی مشخص شد مشکلی در مغز بچه وجود ندارد؛ کودکم به مدت حدود ۶ روز بستری بوده و به او دارو دادهاند و بچه ۱۰ روزه حالا باید به دلیل تشنجی که کرده، تعداد زیادی قرص مصرف کند. "
آنطور که پدر این نوزاد ۱۰ روزه میگوید، علیرغم اذعان یکی از کارکنان به کوتاهی در رسیدگی به نوزاد، بیمارستان رسیدگی خاصی به اعتراض این خانواده نداشته و درخواست این پدر برای صحبت کردن با ریاست بیمارستان نیز بینتیجه مانده است.
به دلیل طولانیتر شدن مدت زمان بستری نوزاد در پی تشنجی که بر اثر عدم رسیدگی مناسب کادر درمان این بیمارستان رخ داده، هزینههای بستری او نیز افزایش یافته، اما پدر نوزاد ۱۰ روزه میگوید: «حاضرم تمام زندگیام را بدهم تا وضعیت نوزادم به روز اول بازگردد.»