کد خبر: ۸۴۲۰۸۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
مسئولان برای مشکلات جاری مردم فکر عاجل داشته باشند

آملی لاریجانی: تحمل وضعیت معیشتی برای بسیاری از مردم مشکل شده

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت و مجلس و نهادهای مسئول دیگر، همگی در تلاش برای غلبه بر مشکلات معیشتی مردم و مهار تورم و مشکلات اقتصادی هستند اما باید برای مشکلات معیشتی جاری مردم فکر عاجل داشته باشند.
آملی لاریجانی: تحمل وضعیت معیشتی برای بسیاری از مردم مشکل شده
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، با گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر، گفت: این روز، نماد تحول عظیمی در جریان دفاع مقدس بود، ایثارها، رشادت ها و اخلاص و شهادت پشتوانه این پیروزی بزرگ بود. آن را باید گرامی بداریم.

وی با اشاره به ثمرات از خودگذشتگی رزمندگان، ایثارگران و شهدا در دفاع مقدس گفت: هر کجا که اخلاص و ایثار و از خودگذشتگی باشد، راه توفیقات و نصرت الهی باز است. هر جا خودپرستی و عدم اخلاص و هوای نفس ظهور کند، عقب گرد و اضمحلال و شکست پدید می آید. اگر خواهان پیروزی و پیشرفت هستیم ، باید راه الهی را با اخلاص و فداکاری دنبال کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آزادسازی خرمشهر با هیچ تحلیل دنیایی قابل توجیه نیست. پیروزی رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر و آن تحول شگرف در واقع نصرت الهی بود که به دنبال آن ایثارگری ها و مجاهدت ها پدیدار شد. این راه روشن الهی است و خداوند متعال به ما توفیق دهد این راه را همچنان ادامه دهیم.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و تنگناهای اقتصادی کشور گفت: دولت و مجلس محترم و نهادهای مسئول دیگر، همگی در تلاش برای غلبه بر مشکلات معیشتی مردم و مهار تورم و مشکلات اقتصادی هستند. اما علاوه بر طرح های دراز مدت برای رفع مشکلات، بایستی برای مشکلات معیشتی جاری مردم فکری عاجل داشته باشند. مکرر به این عزیزان مسئول عرض کرده ایم که تحمل وضعیت معیشتی برای بسیاری از مردم و بویژه دهک های پایین جامعه، بسیار مشکل شده است، باید فکر عاجلی کرد تا ان شاء الله از این مسایل عبور کنیم و کشور در مسیر صحیحی در امور اقتصادی پیش برود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امیدواریم که همه مسئولان، خصوصا دولت محترم، تلاش کنند تا از مشکلات مردم کاسته شود. ملتی که همیشه در صحنه حاضر بوده است و با همه مشکلات در مقابل دشمنی ها و کارشکنی های خارجی و داخلی ایستاده است، شایسته بهترین خدمت هاست.

در ادامه جلسه، محمدباقر ذوالقدر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر هیئت عالی رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که به دعوت وزارت بین الملل حزب حاکم چین انجام شد تأکید کرد در جلسه آینده گزارش کامل این سفر به اعضای مجمع ارائه می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین به سفر رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان به همراه یک هیئت عالیرتبه به تهران در هفته آینده اشاره کرد و گفت: این سفر به دعوت مجمع تشخیص مصلحت نظام و در راستای تقویت روابط دوستانه دوکشور انجام می گیرد.

مجمع تشخیص مصلحت در ادامه پس از تشریح مصوبه پیشنهادی کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع و استماع نظر دولت و سازمان بنادر و دریانوردی و تبادل نظر اعضای مجمع، بند پنجم سیاست‌های کلی توسعه دریا محور به رای گذاشته شد و در راستای پیشرفت و رفع محرومیت مناطق ساحلی کشور «حمایت از سرمایه گذاران بومی و محلی در طرح‌های توسعه‌ای و همچنین حمایت از فعالان اقتصادی و بنگاه های کوچک و متوسط جوامع محلی در حوزه های مختلف از جمله صیادی، کشاورزی، صنعتی و گردشگری» تصویب شد.

 در این جلسه امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار تیپ تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و نمایندگانی از سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند، اعضای مجمع «توسعه همکاری های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری در طرح‌های بزرگ مقیاس و دانش بنیان زیرساختی، تولیدی و خدماتی با کشورهای همسایه و سایر کشورها و حضور موثر در دالان(کریدور)های بین المللی و دستیابی به موقعیت قطب‌های منطقه ای» را به عنوان ششمین بند سیاست های کلی توسعه دریامحور تصویب کردند و تصمیم گیری در مورد سایر سیاست های کلی توسعه دریامحور، به بررسی های بیشتر کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع موکول شد.

در ادامه جلسه، طرح «شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها»، که پس از اصرار مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده، مجدداً در دستور کار مجمع قرار گرفت. لکن بنا به درخواست معاون اول و معاون حقوقی رئیس جمهور و موافقت اعضای مجمع، اتخاذ تصمیم در مورد آن برای بررسی بیشتر به جلسه بعد شورای مجمع موکول شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین