کد خبر: ۸۴۲۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

چین اتهام جاسوسی از زیرساخت‌های حیاتی غرب را رد کرد

دولت چین امروز پنجشنبه ادعا‌هایی مبنی بر نفوذ جاسوسانش به زیرساخت‌های غربی را رد کرده و هشدار مشترک صادر شده از سوی ایالات متحده و متحدانش را یک «کارزار اطلاعات نادرست جمعی» توصیف کرد.
چین اتهام جاسوسی از زیرساخت‌های حیاتی غرب را رد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت که هشدارهای صادر شده از سوی ایالات متحده، انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزیلند برای ترویج اتحاد اطلاعاتی آنها موسوم به «پنج چشم» بوده و این واشنگتن است که مقصر حملات هکری است.

مائو گفت: «ایالات متحده امپراتوری هک است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ این واکنش به دنبال یک سری هشدارهای صادر شده توسط کشورهای عضو پنج چشم و شرکت مایکروسافت در مورد فعالیت یک گروه هکر چینی معروف به «ولت تایفون» (Volt Typhoon) مطرح شد.

به گفته تحلیلگران، گرچه جاسوسان چینی مدت‌ها به صورت آنلاین علیه ایالات متحده و متحدانش فعال بوده‌اند، اما گروه ولت تایفون به دلیل تمرکز بر زیرساخت‌های حیاتی، از جمله پیوندهای ارتباطی که ایالات متحده را به اقیانوس آرام متصل می‌کند، نگرانی‌های خاصی را برانگیخته است.

تمرکز این گروه بر فعالیت کاملا مخفیانه هم جلب توجه کرده است.

شرکت امنیت سایبری «سکیورورکز» (Secureworks) که گفته است به حداقل سه هک از جانب ولت تایفون پاسخ داده است، می‌گوید که این گروه به طور مداوم برای پوشش رد خود تلاش می‌کند.

این شرکت همچنین از ارزیابی‌های غربی در مورد منشاء این گروه حمایت کرده و گفت که این گروه هکری که به آن لقب «سیلوئت برنز» داده است، احتمالا از طرف پکن فعالیت می‌کند.

شرکت سکیورورکز، یکی از بازوهای Dell Technologies گفت که جاسوسان چینی در پاسخ به «فشارهای احتمالی افزایش یافته از سوی رهبری (چین) برای جلوگیری از نظارت عمومی فعالیت‌های جاسوسی سایبری خود، قدرت خود را تقویت می‌کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین