کد خبر: ۸۴۲۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

طرح آمریکا برای برکناری فرمانده «ارتش آزاد سوریه» و تعویق برچیدن اردوگاه الرکبان

برخی منابع اعلام کردند که آمریکا دستوراتی برای برکناری فرمانده نیرو‌های موسوم به ارتش آزاد سوریه و تعویق در روند برچیدن اردوگاه الرکبان صادر کرده است.
طرح آمریکا برای برکناری فرمانده «ارتش آزاد سوریه» و تعویق برچیدن اردوگاه الرکبان
آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع شبکه خبری المیادین امروز پنجشنبه اظهارکردند، به دلیل اعتراضات علیه عملکرد فرید القاسم، فرمانده کل نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه و نبود توافق میان فرماندهان این گروه، دستورالعمل‌هایی از سوی آمریکا برای برکناری القاسم و تعیین فرمانده جدید آن صادر شده است.

این منابع اعلام کردند، خبرهای منتشر شده درباره وجود توافقی میان اردن، دولت سوریه و روسیه برای برچیدن اردوگاه الرکبان صحت دارند اما این توافق با مخالفت آمریکا مواجه شده است.

منابع یاد شده تاکید کردند، واشنگتن بر این باور است که وجود اردوگاه الرکبان یکی از دلایل موجه برای حضورش در پایگاه التنف و نیز بهانه‌ای برای متهم کردن دمشق به عدم همکاری در پرونده بازگشت پناهجویان است.

منابع مذکور در ادامه نیز احتمال برچیدن اردوگاه الرکبان در آینده‌ای نزدیک را به دلیل پافشاری آمریکا بر تداوم حضورش در خاک سوریه بعید دانستند.

همچنین آنها گفتند، هدف آمریکایی‌ها از انجام تمرینات در منطقه التنف انتقال این پیام به مسکو، امان و دمشق است که واشنگتن بر تداوم حضور خود در التنف تاکید داشته و هیچ قصدی برای برچیدن اردوگاه التنف و یا خروج از پایگاه التنف ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین