کد خبر: ۸۴۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۲:۵۰

جهرمی: دستور 700 میلیونی جعلی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب‌: وزیر کار و امور اجتماعی دریافت وام 700 میلیونی توسط یکی از افراد سرشناس با دستور مستقیم خودش را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب محمد جهرمی، وزیر کار که در همدان با سوال خبرنگاری که از او درباره نوشتن نامه و یا دستور پرداخت وام 700 میلیون تومانی برای یک فرد سرشناس مواجه شده بود گفت: «باید آن را پی‌گیری کنیم چرا که شاید تقلبی در این زمینه از جهت جعل اسناد صورت گرفته‌باشد».

وی ادامه داد: «این موضوع برای من تازگی دارد و لازم است در جمع گفته شود که کسی از طرف من معرفی نشده بدون آن‌که کارگروه اشتغال تصمیمی گرفته‌باشد. گفتندها را نباید گفت و آن چیزی که واقعیت دارد باید بیان شود. از نظر من کار خبرنگاران اطلاع‌رسانی صحیح است و لازم است این مسئله به طور شفاف گفته شود. حال هر کسی حتی نماینده مجلس باشد. اگر نامه‌ای باشد خوشحالم آن را پی‌گیری کنم تا جعلش مشخص شود».

به گفته وی نه وزارت کار و نه سازمان‌های کار استان‌ها حق معرفی جهت گرفتن وام را ندارند. معرفی زمانی انجام می‌شود که از طریق کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و با دریافت کد مربوطه باشد و اتفاقا یکی از مواردی که ما آن را دنبال کردیم این است که دبیرخانه مستقیم حق معرفی ندارد چه استانی و چه ملی باشد.

جهرمی در مورد ورود دستگاه‌های چینی و برابری تولید و ضایعات در بنگاه‌های زودبازده و زیان آن نیز اظهارداشت: «وقتی متقاضی طرحی را ارائه می‌دهد مطالعات فنی و اقتصادی خودش را باید به نحوی داشته‌باشد و ماشین‌آلات را از جایی بیاورد و یا از واحد تولیدی بخرد تا کم‌ترین ضایعه و مشکل را داشته‌باشد. این بستگی به نوع فکر و برنامه‌ریزی متقاضی دارد و ربطی به بنگاه‌های زودبازده ندارد. بالاخره کسی که برای سرمایه‌گذاری طراحی انجام می‌دهد بخشی از منابعش را تامین می‌کند. پس اگر این‌طور بود باید خودش بداند که ضررش بیشتر از دیگران خواهد بود».

وی در مورد اعلام 5/9 درصد نرخ بیکاری در فصل پاییز و میزان تاثیر ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها و سرگرم شدن زنان روستایی بر این آمار گفت: «وزارت کار و امور اجتماعی هیچ آماری را در رابطه با نرخ بیکاری که توسط خودش تهیه شده‌باشد، اعلام نکرده و نمی‌کند. وزارت کار و سازمان‌های کار متولی جمع‌آوری آمار بیکاری نیستند و این بر عهده مرکز آمار است که به صورت فصلی، شهری و روستایی آن را اعلام می‌کنند».

جهرمی ادامه داد: «من تحلیلم را از آمار مرکز آمار اعلام کردم که گفته بود، پاییز 5/9 درصد نرخ بیکاری دارد و در مقایسه با 2/10 تابستان کاهش داشته‌است و این سوال دیگران بود که چگونه می‌شود که نرخ بیکاری در پاییز همواره از تابستان کم‌تر است؟ با توجه به شرایط اقلیمی و مسائل مربوط به بخش‌های اقتصادی به ویژه در مسائل کشاورزی و حمل و نقل وابسته به کشاورزی و ساختمانی که در پاییز کم‌تر است. من گفتم که کل این آمار را اگر بررسی کنید متوجه می‌شوید دلیل آن کاهش نرخ مشارکت است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین