کد خبر: ۸۴۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۴

مصر پنجشنبه گذرگاه رفح را می‌بندد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آستانه به پایان رسیدن ضرب‌الاجل مصر برای دادن پاسخ نهایی به طرح پیشنهادی قاهره درباره غزه، سخنگوی اطلاع‌رسانی اداره کل گذرگاهها و پایانه‌های مرزی نوار غزه روز چهارشنبه اعلام کرد مصر فردا گذرگاه رفح را می‌بندد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «عادل زعرب» (Adel Zo'rob)، گفت: «مصر بدون ذکر دلایل لازم، گذرگاه مرزی رفح را به روی هیئت های نمایندگی خارجی و بیماران می‌بندد».

مصر مدعی است از آغاز حملات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در 27 دسامبر که 18 ژانویه پایان یافت، این گذرگاه را برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه، عبور هیأت‌های نمایندگی خارجی و عرب و انتقال زخمیهای فلسطینی باز کرده است.

وی با اشاره به اینکه همه هیأت‌های نمایندگی خارجی و عرب که وارد غزه شده‌اند باید پیش از روز پنج شنبه، آنجا را ترک کنند افزود: «مصر به ما اعلام کرده است فردا این گذرگاه را می‌بندد و هیچ کس حق عبور نخواهد داشت».

مصر و سایر کشورهای خارجی بدون ذکر دلیل اما از بیم ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی، از همه اتباع خود و گروههای پزشکی خواسته‌اند قبل از پنجم فوریه (هفدهم بهمن) نوار غزه را ترک کنند.

در عین حال «رائد فتوح»، هماهنگ کننده گذرگاههای مرزی غزه و فلسطین اشغالی پیشتر اعلام کرده است: «تل آویو به فلسطینی‌ها اطلاع داده است به طور موقت گذرگاهایش را با غزه بازگشایی می‌کند و اجازه می‌دهد مواد غذایی و سوخت وارد نوار غزه شود».

فتوح افزود: «سه گذرگاه اصلی میان فلسطین اشغالی و غزه روز چهارشنبه برای انتقال مواد غذایی و سوخت مورد نیاز نیروگاه اصلی برق غزه، بازگشایی خواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین