کد خبر: ۸۴۲۲۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
انتقاد شدید از لایحه حجاب دولت و قوه قضائیه

علم‌الهدی: همه دین و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است

امام جمعه مشهد گفت: امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است. عزیزان و برادران، بنشینید بررسی کنید ببینید چه چیزی را تصویب می‌کنید. اگر کشف حجاب نهادینه و حجاب براندازی شود، بسیاری از مسائل زیر پا گذاشته می‌شود. این کشور، مُلک امام رضا (ع) است. این طور نشود که به جای لایحه حجاب، لایحه صیانت از بی‌حجابی به تصویب برسد.  خوشبختانه معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، اخیراً این لایحه را به نقد و بررسی گذاشتند و واکاوی آن را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارسال خواهند کرد. امیدوارم این بررسی و تحلیل در راستای کمک به مجلس برای تعالی و پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب موثر واقع شود.
علم‌الهدی: همه دین و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است
آفتاب‌‌نیوز :

سید احمد علم‎‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی ضمن تمجید از خدمات آستان قدس رضوی در عرصه محرومیت‎‌زدایی، اظهار کرد: به برکت مدیریت تولیت و اخلاص خادمان، یک نظام خدماتی منسجم و فوق‌العاده در این آستان مقدس در حال فعالیت است. این زیرساخت از گذشته ایجاد شده بود و اکنون تقویت شده تا در نتیجه آن، امروزه حوزه فعالیت و خدمت در حرم مطهر به جغرافیای نورانی این بارگاه محدود نشود، خدمات آستان قدس نه‎ فقط در سطح شهر، بلکه حتی در سایر استان‌ها نیز گسترده است. تولیت معزز آستان قدس به صورت هفتگی در سطح شهر تردد می‎‌کند و به‎ خصوص در مناطق حاشیه شهر، به همشهریان امام هشتم (ع) سرکشی دارد. این خدمات ارزشمند در عرصه‎‌های مختلف پزشکی، معیشتی و رفاهی متجلی شده تا جایی که خدام امام هشتم در طول ۱۰ روز، ۵۰۰۰ سرویس دندانپزشکی به خانواده‎‌های فقیر ارائه کرده‎‌اند و امیدواریم این اخلاص خدام بارگاه منور رضوی، مورد توجه ذات اقدس امام هشتم (ع) قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه کل کشور، مُلک امام هشتم است، عنوان کرد: مهم این است که ما در سطح کشور امام رضاشناس باشیم. امام رضا (ع) محدود به این آستان مقدس یا این استان نیست، بلکه کل کشور متعلق به امام رئوف است. عزیزانی که چه در مجلس چه در دولت و چه در دستگاه قضا فعالیت دارند، بدانند که همه خادم امام رضا (ع) هستند و خدمتشان باید شایسته حضرت باشد و قلب آقا را شاد کند.

علم‌الهدی تأکید کرد: عزیزانی که در دولت هستند، توجه داشته باشند که زندگی و معیشت مردم را چه طور اداره می‌کنند. این مردم رعیت امام رضا (ع) هستند و این کشور، مُلک امام رضا (ع) است. آن‎هایی که در عرصه فرهنگ و تبلیغ دین فعالیت دارند به همراه آن‎هایی که در مجلس قانون‎گذاری و نظارت می‌کنند، طوری کار نکنند که وجود اقدس علی ابن موسی‎‌الرضا (ع) رنجیده‎‌خاطر شوند.

امام جمعه مشهد با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: رهبری در این دیدار دو اشاره مهم داشتند؛ اولاً آنکه رهبری که در نخستین سال عمر مجلس یازدهم، آن را انقلابی می‎‌دانستند، در سومین سال هم آن را انقلابی خواندند. علاوه بر این، تأکید کردند که سال آخر می‎‌تواند سال استمرار سرافرازی مجلس باشد و نمایندگان باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، وی اضافه کرد: در روز‌های اخیر، مجلس در حال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه‎‌ای مناسب تصویب کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به دیدار رهبری با نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: عزیزان ‎در مورد لایحه حجاب و عفاف طوری کارتان را انجام دهید که آیندگان نگویند این‌ها قصور کردند. کاشفان حجاب نمی‎‌دانند پشت این ماجرا چیست و اگر بدانند که پشت آن، چه افراد، جریان‎‌ها و دستگاه‎‌هایی قرار گرفته‌اند، حجاب از سر برنمی‌دارند، زیرا بسیاری از آن‎ها اهل نماز و تضرع هستند.

علم‌الهدی ادامه داد: عزیزان و برادران، بنشینید بررسی کنید ببینید چه چیزی را تصویب می‌کنید. اگر کشف حجاب نهادینه و حجاب براندازی شود، بسیاری از مسائل زیر پا گذاشته می‌شود. این کشور، مُلک امام رضا (ع) است. این طور نشود که به جای لایحه حجاب، لایحه صیانت از بی‌حجابی به تصویب برسد. خوشبختانه معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، اخیراً این لایحه را به نقد و بررسی گذاشتند و واکاوی آن را به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارسال خواهند کرد. امیدوارم این بررسی و تحلیل در راستای کمک به مجلس برای تعالی و پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب موثر واقع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
1
16
در دین اسلام ِچیزی به نام پوشاندن موی سر نیست
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
0
24
کی گفته که این مردم رعیت هستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
0
26
تورم ۷۰ درصدی. و تورم صددرصدی مواد خوراکی هم از بی حجابی هستند!
...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین