کد خبر: ۸۴۲۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۳:۲۲

تیراندازی در نزدیکی محل سفارت آمریکا در آتن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک افسر پلیس یونان روز چهارشنبه به سوی یک مأمور امنیتی خصوصی نزدیک محل اقامت سفیر آمریکا در آتن تیراندازی و او را به شدت زخمی کرد. 

این در حالی است که کمتر از دو ماه پیش کشته شدن یک نوجوان به دست پلیس، شورشهای وسیعی را در یونان به دنبال داشت.

منابع وابسته به پلیس آتن اعلام کردند این افسر که به مدت سیزده سال در مقابل محل اقامت سفیر امریکا در آتن نگهبانی می داد،‌ هنگام بازداشت شدن در کنار فرد مجروح ایستاده بود. فرد مجروح که سی و یک سال دارد از ناحیه گردن هدف گلوله قرار گرفته و حال وی وخیم گزارش شده است.

سخنگوی سفارت آمریکا در آتن این حادثه را تاسف بار توصیف و اعلام کرد شرایط را بررسی خواهیم کرد. سفارت آمریکا در کنار محل اقامت سفیر این کشور در اتن قرار دارد.

افسری که اقدام به تیراندازی کرد پیش از این یک بار به علت عمل نکردن به مقررات در زمان نگهبانی دستگیر شده بود. وی همچنین در گذشته یک مأمور امنیتی خصوصی دیگر را با سلاح تهدید کرده بود.

یکی از مسئولان پلیس که خواست نامش فاش نشود گفت: «افسر یاد شده ده روایت مختلف درباره این رویداد بیان کرده است. به نظر می رسد او مشکل روانی دارد».

شایان ذکر است حسن شهرت پلیس یونان پس از کشته شدن یک نوجوان پانزده ساله به ضرب گلوله نیروهای پلیس در آتن به شدت مخدوش شد. پس از این حادثه هزاران نفر با تظاهرات در خیابانهای آتن فریاد می زدند: «پلیس‌ها خوک و قاتلند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین