کد خبر: ۸۴۲۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

بازدید عضو کمیسیون اصل ۹۰ از زندان بندرعباس/ مکان فیزیکی برای مجرمین و متهمین کم است

رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در بازدید از زندان بندرعباس، هدف از بازدید خود را بررسی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در رابطه با زندان‌ها دانست و گفت: با توجه به بالا بودن سرانه جرائم کیفری متاسفانه مکان فیزیکی برای مجرمین و متهمین کم است و امیدواریم بتوانیم با ابزار‌های نظارتی به حل این مشکل کمک کنیم.
بازدید عضو کمیسیون اصل ۹۰ از زندان بندرعباس/ مکان فیزیکی برای مجرمین و متهمین کم است
آفتاب‌‌نیوز :

الهام آزاد دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ به همراه احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس و مدیرکل دیوان محاسبات استان با حضور در زندان مرکزی بندرعباس از بند‌های مختلف این ندامتگاه بازدید و مستقیما در جریان مسائل، مشکلات و کمبود‌های زندانیان قرار گرفت.

بازدید از کارگاه اشتغال و مهارت آموزی، کتابخانه و سالن‌های ملاقات الکترونیک و حضوری و کانون اصلاح و تربیت از دیگر برنامه‌های رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس بود.

الهام آزاد در حاشیه این بازدید با تاکید بر حل مشکلات و پیگیری قضایی زندانیان خواستار افزایش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و تفکیک زندانیان شد.

رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، هدف از بازدید خود از زندان بندرعباس را بررسی تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در رابطه با زندان‌ها دانست و گفت: با توجه به بالا بودن سرانه جرائم کیفری متاسفانه مکان فیزیکی برای مجرمین و متهمین کم است و امیدواریم بتوانیم با ابزار‌های نظارتی به حل این مشکل کمک کنیم. 

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های فرهنگی، ورزشی، مهارت‌آموزی در زندان بندرعباس، تصریح‌کرد: امیدواریم این برنامه‌ها منجر به بهبود رفتار‌های اجتماعی، افراد شود. 

آزاد با اشاره به بند ج ماده ۱۱۳ قانون ششم توسعه در رابطه با انتقال زندان‌ها به خارج از شهرها، تاکید‌کرد: متاسفانه اقداماتی که بایست در برنامه ششم توسعه در رابطه با انتقال زندان مرکزی بندرعباس به خارج از شهر انجام می‌شد، انجام نشده است و لازم است این مهم با قید فوریت این مهم دنبال شود. 

انتقال زندان‌ها به خارج از شهر ضروری است

وی تصریح‌کرد: همکاری سازمان‌ها و نهاد‌ها مانند شهرداری‌ها و سازمان امور اراضی در انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها بسیار ضروری است و باید نهایت همکاری را داشته باشند. 

رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، عنوان‌کرد: در سه سال گذشته با پیگیری‌ها و نظارتی که انجام شده است تلاش کرده‌ایم درصد تکرار جرم را در کشور پایین بیاوریم هر چند که در این حوزه جای کار بسیاری وجود دارد و تلاش خواهیم کرد در برنامه هفتم توسعه موانع و نواقص را برطرف و نقاط قوت را پررنگ‌تر کنیم. 

وی باز اجتماعی شدن زندانیان را مهم‌ترین رویکرد زندان‌ها دانست و گفت: در بحث مددکاری و رسیدگی به امور قضایی زندانیان باید تلاش بیشتری در زندان بندرعباس صورت بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین