کد خبر: ۸۴۲۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

واکنش کنعانی به اظهارات اخیر زلنسکی علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تکرار ادعا‌های واهی رئیس جمهور اوکراین علیه ایران، هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران است و با هدف جلب بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشور‌های غربی صورت می‌گیرد.
واکنش کنعانی به اظهارات اخیر زلنسکی علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران، آن را فرافکنی به منظور انحراف افکار عمومی و نمایشی سیاسی توأم با ادعا‌های بی‌اساس توصیف کرد و آن را بی‌ارزش دانست.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که مخالف جنگ اوکراین و استمرار آن است و از درد و رنج مردم اوکراین بسیار متأسف است و بر ضرورت یافتن راهکاری سیاسی برای پایان بخشیدن به آن در سریعترین زمان ممکن تاکید دارد و آماده است برای تحقق آن مساعدت کند. تکرار ادعا‌های واهی رئیس جمهور اوکراین علیه جمهوری اسلامی ایران، هم‌نوازی با جنگ تبلیغی و رسانه‌ای محور ضدایرانی علیه دولت و ملت ایران است و با هدف جلب هر چه بیشتر کمک‌های تسلیحاتی و مالی کشور‌های غربی صورت می‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ادعا‌ها و نمایش‌های سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران، واقعیت‌های جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد، به آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات کارشناسی با اوکراین اشاره کرد و افزود: طفره رفتن طرف اوکراینی از مذاکرات کارشناسی با طرف ایرانی به منظور بررسی ادعاها، مؤید بی‌پایه بودن آن‌ها و وجود اهداف و انگیزه‌های خاص سیاسی در ورای اینگونه اتهام‌زنی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین