کد خبر: ۸۴۲۶۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

پرسپولیس بازی با استقلال را شش‌تایی کرد

تیم فوتبال پرسپولیس برای ششمین بار در چارچوب رقابت‌های جام حذفی کشور به مصاف تیم استقلال می‌رود.
پرسپولیس بازی با استقلال را شش‌تایی کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سایت باشگاه پرسپولیس نوشت: سرخپوشان ایران که تاکنون ۶ بار در جام حذفی به قهرمانی رسیده‌اند پس از ششمین قهرمانی خود در هفت دوره اخیر لیگ خلیج فارس، راهی فینال سی و ششمین دوره رقابت‌های جام حذفی کشور شده‌اند. یک‌صد و یکمین دربی، ششمین تقابل پرسپولیس و استقلال در جام حذفی خواهد بود.

با توجه به این که برای ثبت نتایج، وقت‌های قانونی و اضافی لحاظ می‌شود هر یک از دو تیم، در جام حذفی یک پیروزی را از آن خود ساخته است و سه بازی هم به تساوی کشیده شده است. در این سه مسابقه نیز، پرسپولیس یک بار و استقلال دو بار در ضربات پنالتی به برتری رسیده اند.

اولین رویارویی پرسپولیس با استقلال در جام حذفی به بازی یک چهارم پایانی در سال ۱۳۶۷ بازمی‌گردد که بازی در زمین مسابقه بدون گل پایان یافت و به حکم ضربات پنالتی، سرخپوشان جواز حضور در مرحله نیمه پایانی را دریافت کردند.

دومین رقابت، همان بازی معروف فینال در فصل ۷۸-۱۳۷۷ است. تنها مسابقه دو تیم در فینال حذفی تا به امروز که با پیروزی دو بر یک سرخپوشان همراه بود.

پرسپولیس در آن فصل اولین دبل قهرمانی لیگ و جام حذفی کشوری را برای خود رقم زد. تاکنون در فوتبال ایران، فقط دو تیم پرسپولیس و سایپا موفق به انجام این کار شده‌اند. از آن تیم در حال حاضر افشین پیروانی و یحیی گل‌محمدی در تیم کنونی حضور دارند.

دربی سوم جام حذفی هم از دربی‌های معروف شد. البته نه به دلیل نتیجه بلکه به خاطر اتفاقاتی که قبل و بعد از آن رقم خورد و قابل کتمان نبود. این همان دربی است که در جریان آزمایش دوپینگ، هر دو بازیکن تست شده استقلال مثبت شدند. در پی این مساله اعلام شده پودر مکمل استفاده شده توسط اعضای تیم حاوی مواد ممنوعه بوده است، ولی طبق مقررات فقط دو تن از بازیکنان تست شده بودند.

موضوع این بازی به همین‌جا ختم نمی‌شد. مسابقات مرحله یک‌چهارم پایانی جام حذفی در آن فصل، طبق تقویم اعلامی فدراسیون باید در ماه بهمن برگزار می‌شد که با نیم فصل دوم بازی‌های لیگ مقارن بود. پرسپولیس با توجه به این امر در پی اتفاقی که در یکی از مسابقات و به دلیل هجمه رسانه‌ای که ایجاد شد دو مدافع میانی اصلی خود را محروم کرده بود. برنامه این بود که در نقل و انتقالات میان‌فصل بازیکن جایگزین کند. مسوولان وقت سازمان لیگ در همین زمان با جابه‌جایی مسابقه و جلو کشیدن ناگهانی آن، بدترین شرایط را برای پرسپولیس رقم زدند تا با موج محرومان و مصدومان، شانس چندانی برای پرسپولیس باقی نماند. همه این‌ها در حالی اتفاق افتاد که پرسپولیس در دو دوره قبلی بازی‌ها قهرمان شده بود و در صورت گذر از این بازی، بخت اول قهرمانی به حساب می‌آمد که منجر به هت‌تریک قهرمانی در جام حذفی می‌شد.

و، اما دو دربی بعدی جام حذفی در تابستان‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ رقم خورد. هر دو بازی با نتیجه تساوی پایان یافت تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم صعود کرده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین