کد خبر: ۸۴۲۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

سفیر روسیه در انگلیس: هنوز به طور جدی در اوکراین وارد عمل نشده‌ایم

سفیر روسیه در انگلیس در مصاحبه‌ای تاکید کرد، نتیجه جنگ در اوکراین وابسته به این است که آیا ناتو همچنان به تقویت کی‌یف با ارسال محموله‌های کمک‌های تسلیحاتی ادامه بدهد یا خیر.
سفیر روسیه در انگلیس: هنوز به طور جدی در اوکراین وارد عمل نشده‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

 آندری کلین، سفیر روسیه در انگلیس در پاسخ به سوالی درباره این که از نظر او چقدر طول خواهد کشید که جنگ در اوکراین متوقف شود، پاسخ داد: این امر وابسته به این است که تلاشهای فعلی کشورهای ناتو به ویژه انگلیس که باعث تشدید جنگ در اوکراین می‌شوند ادامه یابند یا خیر.

به گزارش پایگاه راشاتودی، این فرستاده در ادامه بیان داشت، "این که فکر کنیم اوکراین ممکن است پیروز شود یک آرمانگرایی اشتباه است."

او اضافه کرد، روسیه ۱۶ برابر از اوکراین بزرگتر بوده و دارای منابع عظیم است.

این مقام ارشد روس همچنین تاکید کرد، مسکو "هنوز شروع به اینکه به صورت جدی وارد عمل شود نکرده است."

کلین همزمان با اشاره به تصمیم اخیر انگلیس برای ارسال موشکهای دوربرد و تانک برای اوکراین و گمانه‌زنی‌های جاری در خصوص احتمال انتقال جنگنده‌های مدرن به این کشور هشدار داد: "البته دیر یا زود، ممکن است این روند تشدید جنگ بعد جدیدی که ما نه به آن نیاز داشته و نه خواستار آن هستیم پیدا کند."با این حال او این موضوع را که جنگ اوکراین ممکن است به شکل دیپلماتیک حل و فصل شود رد نکرده و گفت، دو طرف "ممکن است همین فردا صلح برقرار کنند."

میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت، چنانچه کی‌یف از بلندپروازی‌های خود به منظور پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا دست برداشته، "واقعیتهای ارضی جدید" را به رسمیت شناخته و زبان روسی را به عنوان یک زبان رسمی خود تعیین کند جنگ در این کشور می‌تواند حل و فصل شود.

میخائیل پودولیاک، دستیار ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با رد این درخواستها تاکید کرد، روسیه باید به منظور برقراری صلح در اوکراین همه سربازانش را از اراضی مورد ادعای کی‌یف خارج کند، غرامت پرداخت کند و "جنایتکاران جنگی" را مسترد کند.

از زمان شروع جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی میلیاردها دلار کمک امنیتی به کی‌یف ارائه کرده‌اند؛ مسکو می‌گوید این سیاست موجب می‌شود، این بلوک نظامی تبدیل به یک شریک مستقیم در خصومت‌ها شود.

بریتانیا یکی از فعال‌ترین حامیان اوکراین بوده و متعهد به ۴.۶ میلیارد پوند ( ۵.۷میلیارد دلار) کمک نظامی به این کشور شده است. طبق اعلام مسکو، در اوایل ماه جاری، لندن موشک‌های دوربرد از مدل "استورم شادو" را به کی‌یف ارائه کرد و این موشکها متعاقباً توسط نیروهای اوکراینی برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در شهر لوهانسک روسیه استفاده شد.

ماه مارس، انگلیس اعلام کرد که گلوله‌های تانک ضد زره حاوی اورانیوم ضعیف‌شده را به اوکراین ارسال می‌کند و وزارت دفاع روسیه هشدار داد که این مهمات به سربازان و غیرنظامیان "آسیب جبران‌ناپذیر" وارد می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین