کد خبر: ۸۴۲۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱

تجات از اعدام پس از ۳۰ سال در شوشتر

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با تاسی به پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» و همت اعضای شورای حل اختلاف شوشتر، اولیای دم یک پرونده پس از ۳۰ سال از قصاص قاتلان فرزندان خود گذشت کردند و زندگی دوباره به آنان بخشیدند.
تجات از اعدام پس از ۳۰ سال در شوشتر
آفتاب‌‌نیوز :

علی دهقانی اظهار کرد: بیش از ۳۰ سال پیش دو فقره قتل در بخش مدرس از توابع شهرستان شوشتر به وقوع پیوست که منجر به غصب و تخریب زمین‌های کشاورزی و منازل مسکونی برخی از متهمان و طرف‌های درگیر این اختلاف شد.

به گزارش دادگستری خوزستان، وی ادامه داد: به دلیل وسعت درگیری و تعداد بالای متهمان این نزاع‌های دسته جمعی، پرونده‌های متعددی در این خصوص در دادسرا و دادگاه تشکیل شد که رسیدگی قضایی به آن‌ها تا مدتی پیش ادامه داشت. باتوجه به اهمیت موضوع و وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف در ایجاد اصلاح ذات البین، پرونده جهت حل و فصل ریشه‌ای به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع شد که با دعوت از بزرگان و ریش سفیدان دو عشیره و برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران قضایی شهرستان، توافقات اولیه بین طرفین صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سرانجام اولیای دم با تاسی به پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» و به عشق و احترام این امام همام، پس از ۳۰ سال از قصاص قاتلان فرزندان خود گذشت کردند و با اعلام رضایت طرفین از تمامی متهمان و محکومین پرونده‌ها، دو عشیره در مراسمی با هم مصالحه کرده و پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

دهقانی با قدردانی از تلاش و سعه صدر مصلحان اجتماعی اعم از سران، بزرگان و معتمدان طوایف، اعضای ستاد صبر و شورا‌های حل اختلاف و نیز عفو و بخشش خانواده مقتولان که موجب ایجاد آرامش در جامعه می‌شود، از اولیای دم این پرونده برای گذشت در این پرونده تقدیر کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین