کد خبر: ۸۴۲۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
به همت تیم جراحی بیمارستان امام رضا(ع) آمل

توده‌های شکمی ۱۰ کیلویی از شکم دوقلو‌های آملی خارج شد

تیم جراحی بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان آمل دریک عمل بی سابقه و نادر توده های شکمی ۱۰ کیلویی از شکم دو خواهر دوقلو ۵۰ ساله خارج کردن که این اقدام تعجب بسیاری از پزشکان متخصص و جراحی های حوزه زنان را به همراه داشت.
توده‌های شکمی ۱۰ کیلویی از شکم دوقلو‌های آملی خارج شد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فرشته یزدانی متخصص زنان و زایمان و فوق تخصص انکولوژی وسرپرست تیم جراحی به خبرنگار ایسنا گفت: خواهران دوقلو حدود ۵۰ ساله با علائم مشابه درد شکم و بزرگ شدن آن به اورژانس بیمارستان مراجعه و پس از آن تحت نظر قرار گرفتند.

وی افزود: پس از معاینه های اولیه توسط پزشک اورژانس و انجام آزمایش های لازم و سونوگرافی توسط متخصص زنان و زایمان، وجود یک توده بزرگ در شکم این دو خواهر دو قلو تشخیص داده شد.

سرپرست تیم جراحی بیمارستان امام رضا(ع) آمل ادامه داد: این توده بزرگ از منشاء رحم بوده و با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده و بزرگ شدن شکم، بیمار به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال داده شد.

دکتر یزدانی با اشار به اینکه یکی از خواهران دوقلو هفته گذشته و خواهر دیگر نیز دراین هفته عمل آنها انجام شد، اضافه کرد: پس از عمل جراحی این دو خواهر توده های اضافی و رشد کرده که حدود ۱۰ کیلوگرم در شکم هر دو خواهر بوده به صورت کامل و موفقیت آمیز خارج شد.

توده‌های شکمی ۱۰ کیلویی از شکم دوقلو‌های آملی خارج شد

وی افزود: حال عمومی خوهران دوقلوی آملی پس از انجام ریکاوری به بخش جراحی زنان انتقال یافت و نهایتا پس از دو روز تحت نظر در بخش با حال عمومی مساعد مرخص شدند.

این متخصص زنان و زایمان بیمارستان، با بیان اینکه رشد توده ها درشکم برخی زنان، منشاء رحمی و ژنتیکی وحتی نوع تغذیه افراد دارد، توصیه کرد، بازدیدهای دوره ای برای همه خانم ها در رده های سنی ۳۰ سال به بالا ضروری است و اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه تا اقدامات تشخیصی و درمانی آن به موقع انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین