کد خبر: ۸۴۳۰۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

آیا فشارخون را با طب سنتی می‌توان درمان کرد؟

پزشک طب سنتی گفت: فشارخون از طریق طب سنتی همراه با طب کلاسیک قابل درمان است.
آیا فشارخون را با طب سنتی می‌توان درمان کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

جواد خرم در رابطه با فشارخون و طب سنتی، در رابطه با فشارخون، اظهار کرد: در هر بیماری ابتدا باید طب فرد و مزاج غالبی که ایجاد مزاحمت کرده است، باید مشخص شده و درمان شود و خود به خود با درمان مزاج غالب بسیاری از بیماری‌ها رفع می‌شود، گفتنی است فشارخون بالا با طب سنتی کنترل و درمان می‌شود.

وی با بیان اینکه در طب سنتی فشارخون به دو نوع قلبی (گرم) و کلیوی (سرد) تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: گرم کردن کلیه‌ها، پرهیز ااز خوردن سردی‌ها همچنین اصلاح غلبه بغلم باعث اصلاح فشارخون سرد می‌شود.

این پزشک با بیان اینکه بهترین روش کنترل فشارخون، محدود کردن مصرف حجم مایعات و نمک است، تصریح کرد: مایعات باید دو قلپ دو قلپ مصرف کنند و نباید به صورت یکجا بخورند زیرا حجم بالای آب خوردن باعث سردی معده سپس باعث کبد چرب همزمان سردی کل روده و به واسطه آن باعث مشکلاتی مانند کیست تخمدان، فیبروم و غیره می‌شود.

پزشک طب سنتی در رابطه با راه‌های درمان فشارخون، گفت: کاهش مصرف نمک و مصرف مایعات و دو سیر کوچک به اندازه ناخن انگشت دست در طولانی مدت و در کنار آن ورزش‌ به خصوص ورزش هوازی توصیه می‌شود.

خرم با بیان اینکه خوردن دمنوش آویشن، کاکوتی، چای کوهی، زنیال گرم کننده کلیه هستند و مُدر بوده و به کاهش فشارخون کمک می‌کنند، اظهار کرد: برای درمان فشارخون ترکیبی از چند دارو باید استفاده شود و اول باید طبع و مزاج فرد مشخص شود تا درمان مخصوص به او انجام شود.

وی با بیان اینکه سرگیجه، درد پس سر، عدم تعادل و بی‌قراری (کلافگی) از جمله علائم فشارخون است، افزود: فرد مبتلا به فشارخون علاوه بر طب سنتی باید از علم نیز استفاده کند بنابراین بیمار را به متخصص قلب و برای چکاب ارجاع می‌دهیم و با متخصصان مربوطه مشاوره می‌کنیم و از هر وسیله‌ای که در جامعه ما وجود دارد و به واسطه پیشرفت علم به وجود آمده است، استفاده می‌کنیم.

این پزشک با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی درمان بیماری‌ها از طریق طب سنتی و کلاسیک، خاطرنشان کرد: برخی از همکاران طب اسلامی گمان می‌کنند کارها و درمان‌هایی که ۲۵۰۰ سال پیش انجام می‌شد، کار کنند اما با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی باید در کنار طب سنتی از آن استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین