کد خبر: ۸۴۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۷

دولت برلوسکونی درگیر پرونده دختر 38 ساله

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایتالیا روز جمعه درگیر تغییر قانون اساسی و تصویب حکم اتانازی یک دختر 38 ساله بود در عین حال «جورجیو ناپولیتان» رئیس‌جمهور کشور از امضا قانون جلوگیری از مرگ این بیمار خودداری کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این دختر به مدت 17 سال در کما بوده و پزشکان تصمیم به قطع لوله‌های انتقال دهنده غذا و درنهایت زندگی وی کردند. گفتنی است اجازه مرگ این دختر در سال 2005 صادر شده است.

کابینه دولت برلوسکونی روز جمعه در دو جلسه پی‌درپی لایحه جلوگیری از مرگ این دختر را به مجلس سنا ارائه داد. نخست‌وزیر ایتالیا متعهد شد این لایحه تا سه روز دیگر تصویب می‌شود. 

برلوسکونی گفت: «معتقدم نماینده احساسات اکثریت مردم ایتالیا هستم اگر کاری برای جلوگیری از مرگ این فرد که هنوز نفس می‌کشد انجام ندهیم، من از بی‌اعتنایی به فردی که زندگیش در خطر است احساس گناه خواهم کرد».  

پزشکان در شمال ایتالیا از کاهش غذای مصنوعی «الوآنا انگلارو» خبر دادند پس از این اقدام در مراحل بعدی زندگی این دختر متوقف می‌گردد. قابل ذکر است اتانازی در ایتالیا غیرقانونی است، در عین حال بیماران این حق را دارند تا از کمک پزشکی خودداری کنند.
 
پدر این دختر پس از یک جنگ طولانی با قوه قضایی توانست اجازه مرگ دخترش را بگیرد. انگلارو 38 ساله از ژانویه 1992 به دنبال یک تصادف، در کما به سر می‌برد. «پاپ بندیکیت شانزدهم» یکشنبه گذشته اتانازی را پاسخی غلط به رنجهای این دختر خواند.

«الوآنا انگلارو» سه‌شنبه از یک بیمارستان کاتولیک به بیمارستان اودین منقل شد پزشکان اعلام کردند لوله‌های انتقال‌دهنده غذا تا سه روز دیگر برداشته می‌شود و این دختر به آرامی خواهد مرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین