کد خبر: ۸۴۳۱۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

داروگر قربانی خصوصی‌ساز کور شد

شرکت‌هایی مانند داروگر نیز قربانیان خصوصی سازی‌های کور در کشور هستند، که پس از مصادره این کارخانه‌ها صورت گرفت.
داروگر قربانی خصوصی‌ساز کور شد
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه دنیای اقتصاد به بهانه تعطیل شدن کارخانه داروگر ریشه‌های مرگ تولیدات ریشه‌دار را بررسی کرده و نتیجه گرفته مرگ این صنایع و شرکت‌‌ها به دلیل اجرای نادرست سیاست‌های خصوصی‌سازی است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در روزهای اخیر خبر پایان کار «داروگر» پس از حدود یک‌قرن فعالیت، در فضای رسانه‌ای منتشر شد و واکنش‌های گسترده‌ای در فضای مجازی در پی داشت. این تنها برند نوستالژیک نیست که در سال‌های اخیر از خط تولید کشور خارج می‌شود. مطابق بررسی‌ها، سیاست‌های نادرست طی دهه‌های اخیر، ابتدا با مصادره صنایع مهمی که اغلب در شرایط مطلوبی قرار داشتند، آغاز شد. این خطاهای سیاستی، در ایستگاه بعد با واگذاری اشتباه و غیر شفاف ادامه یافت. حتی پس از واگذاری نیز مداخلات حاکمیتی و سیاست‌های دستوری باعث شده است که صنایع مشابه داروگر، در وضعیت بحرانی قرار گیرد. این در حالی است که در سال «مهار تورم و رشد تولید» باید شرایط را برای بهبود صنایع ریشه‌دار در فضای رقابتی مهیا کرد.

این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود نوشته است: شرکت‌هایی مانند داروگر نیز قربانیان خصوصی‌‌سازی‌های کور در کشور هستند، که پس از مصادره این کارخانه‌ها صورت گرفت. به گفته اقتصاددانان، آزادسازی و عدم‌مداخله دولت در فرآیند، مقدم بر خصوصی‌سازی است و نمی‌توان، هر نوع خصوصی‌سازی را موفق دانست. به نظر می‌رسد عامل ریزش بسیاری از صنایع ریشه‌دار، نه شرایط رقابتی، بلکه سیاست‌های سلیقه‌ای و غیراصولی باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین