کد خبر: ۸۴۳۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
تبلیغات

یک سفر حرفه‌ای به شهر‌های پرطرفدار در ایران

زندگی شهری، دغدغه‌ها و مشکلات آن باعث می‌شود تا بعد از مدتی جسم و روح انسان دچار خستگی شود. برای تجدید روحیه، مسافرت و تفریح می‌تواند یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد. شهر‌های شمالی به دلیل زیبایی‌های منحصر به فرد و تفریحات خاص خود، طرفداران بسیار زیادی دارند. یکی از زیباترین شهر‌های شمالی، شهر رامسر است که به دلیل داشتن مجموعه تفریحی تله‌کابین، از محبوبیت بسیار بالایی در بین گردشگران برخوردار است.
یک سفر حرفه‌ای به شهر‌های پرطرفدار در ایران
آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما هم دوست دارید تا از فراز آسمان‌ها، از دیدن این همه زیبایی شگفت‌زده شوید، پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به رامسر، حتما تله‌کابین آن را تجربه کنید. در ابتدای مسیر تله کابین، شما از میان شاخ و برگ درختان عبور می‌کنید تا به قله کوه برسید. در مسیر رسیدن به قله کوه، چشم‌انداز زیبایی را خواهید دید که از یک طرف آبی دریای بیکران خزر و از طرفی دیگر درختان سرسبز و سر به فلک کشیده شمال به چشم می‌خورد.

تفریحات و امکانات این مجموعه تنها به تله‌کابین آن ختم نمی‌شود. بلکه در این مجموعه تفریحات بسیار زیادی وجود دارد که یک روز به یادماندنی را برای شما و عزیزانتان به ارمغان می‌آورند. از جمله این تفریحات می‌توان به کلوپ دریایی، جت اسکی، اسکی روی آب، قایق تندرو، پاراسیلینگ، شاتل دریایی، کشتی تفریحی، شهربازی، پیست موتور چهار چرخ، زیپ لاین، پل معلق و... اشاره کرد.

البته تنها جاذبه‌ی دیدنی رامسر، مجموعه تفریحی تله‌کابین آن نیست. بلکه جا‌های دیدنی رامسر به قدری زیاد و تماشایی هستند که باید چند روزی در این شهر اقامت داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت از همه این جاذبه‌ها دیدن کنید.

رویایی، اما واقعی، دریاچه‌ای صورتی در شیراز

یک سفر حرفه‌ای به شهر‌های پرطرفدار در ایران

شاید برای شما نیز دیدن یک دریاچه صورتی بسیار عجیب باشد. اما اگر دوست دارید تا با عجیب‌ترین جاذبه استان فارس آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به شیراز، از دریاچه مهارلو در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز دیدن کنید. دلیل رنگ صورتی این دریاچه فصلی، وجود جلبک‌هایی است که باعث می‌شوند تا رنگ دریاچه به رنگ صورتی ظاهر شود.

این دریاچه زیبا با رنگ صورتی متمایز خود، هرساله گردشگران بسیار زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشاند. البته اگر قصد بازدید از این دریاچه را دارید، فصل تابستان، زمان مناسبی برای دیدن آن نیست. چرا که در این فصل آب دریاچه اغلب خشک است. اما در دو فصل پاییز و زمستان این دریاچه پر آب بوده و با وجود فلامینگوها، از زیبایی و جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر شما هم علاقه دارید تا از این شهر شاعرانه ایران یعنی شهر شیراز دیدن کنید، بهتر است قبل از سفر نسبت به اجاره سوئیت شیراز اقدام کنید تا برای مکان اقامتی خود دچار مشکل نشوید. چرا که این شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار ارزشمند، همیشه میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر ایران و جهان بوده است.

این دریاچه شگفت‌انگیز در کنار جاذبه طبیعی و گردشگری خود، از اهمیت اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است. از نمک موجود در این دریاچه برای تامین نمک خوراکی و صنعتی استان فارس استفاده می‌شود. علاوه بر این، نوعی جلبک خاص در این دریاچه رشد می‌کند که از آن برای تولید دارو، لوازم آرایشی، صنایع غذایی و... استفاده می‌شود.

در اطراف این دریاچه زیبا و دیدنی، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی وجود دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست؛ از جمله آن‌ها می‌توان به کاروانسرای شاه عباسی، چشمه آب گوگردی، بقعه بی بی شریفه، قلعه شاهرخ پسر تیمور لنگ، امامزاده خدیجه بانو و... اشاره کرد.

جایی بین آسمان و زمین، عبور از پل معلق نمک آبرود

یک سفر حرفه‌ای به شهر‌های پرطرفدار در ایران

یکی از جاذبه‌های دیدنی شهرک نمک آبرود، پل معلق آن است که با چشم‌انداز بسیار رویایی خود، یک پیمایش هیجان‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد. این پل زیبا به صورت چوبی و بدون هیچ ستونی ساخته شده است. در دو طرف این پل دو طناب وجود دارد که به وسیله آن‌ها می‌توانید تعادل خود را هنگام عبور از پل حفظ کنید.

این پل به دلیل قرارگیری بر فراز یک دره‌ی پهناور، از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است؛ بنابراین زمانی که از روی این پل عبور می‌کنید، حس هیجان را در شما بیدار خواهد کرد. طول این پل جذاب ۱۵۰ متر بوده و ارتفاع آن از سطح زمین ۴۵ متر است. این پل در یک محیط جنگلی قرار دارد؛ بنابراین عبور از دل جنگل‌های بکر شمال روح شما را تازه خواهد کرد. اگر خیلی خوش شانس باشید و در هوای مه آلود به این منطقه بروید، با صحنه‌هایی تکرار نشدنی روبرو خواهید شد.

برای دسترسی به پل معلق نمک آبرود، راه پیاده‌رویی وجود ندارد؛ بنابراین شما باید برای رسیدن به این پل، از تله‌کابین نمک آبرود کمک بگیرید. برای رفتن به مجموعه تفریحی نمک آبرود و استفاده از تمام امکانات تفریحی آن نیاز است تا نسبت به رزرو یک اقامتگاه مناسب اقدام کنید. همچنین شما می‌توانید با اجاره ویلا در این مجموعه تفریحی اوقاتی به یادماندنی در نمک آبرود داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین