کد خبر: ۸۴۳۳۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

ظریف: لازمه انقلابی بودن، دشمن انگاری و دور ریختن افراد نیست

آیین بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی عصر روز سه شنبه نهم خرداد ماه، با حضور خانواده مرحوم دعایی و جمعی از شخصیت‌های فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی در سالن همایش‌های مؤسسه اطلاعات برگزار شد.
ظریف: لازمه انقلابی بودن، دشمن انگاری و دور ریختن افراد نیست
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف در این مراسم گفت: قرآن قدرت بزرگ جامعه اسلامی را در مردم و عطوفت پیامبر را عاملی برای وحدت می‌داند. سوره انفال می‌فرماید اگر گروه پیمان شکن خواستند با تو صلح کنند با آن‌ها صلح کن و آیه بعدی می‌فرماید «خدا برای تو کافی است».

 وزیر سابق امور خارجه دعایی را نماد سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست که می‌توانست تمام جمهور را نمایندگی کند، و تأکید کرد: آنچه به این نظام و مردم قدرت داده و باعث شده در برابر دشمن ایستادگی کند، «یکپارچگی» است. دعایی کسی را حذف نکرد و همه را خوب دید. این عاملی شد که دعایی برای سیاست خارجی ما الگو بود. این انقلابی بزرگ که در زمان شاه صدای انقلاب بود، همه را دور خودش جمع کرد. دعایی نمونه فردی بود که رحمت خدا بر او نازل شد. خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید اگر تو تندخو بودی دیگر مؤمنی باقی نمی‌ماند و مردم از اطراف تو پراکنده می‌شدند.

وی تأکید کرد: مهمترین عامل بازدارندگی ایران در برابر مخالفین خارجی همین مردم هستند. همین توان مردمی است که می‌تواند در شرایط سخت در برابر فشار‌های خارجی مصون بدارد. من از دعایی این درس را آموختم که لازمه انقلابی بودن گریز از دیگران، دشمن انگاری و دور ریختن افراد نیست؛ بلکه جذب حداکثری است. آن وقت هیچ کس نمی‌تواند بر این ملت پیروز شود. دعایی نماد رواداری، جذب و پذیرش حداکثری بود و ما امروز برای پذیرش جهانی چیزی جز این نیاز نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین