کد خبر: ۸۴۳۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

حبس ابد ۵۵۸ فلسطینی در اسرائیل

فهرست اسرای فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی محکوم به گذراندن حبس ابد به ۵۵۸ تن رسید.
حبس ابد ۵۵۸ فلسطینی در اسرائیل
آفتاب‌‌نیوز :

«تامر الزعانین» سخنگوی موسسه مهجه القدس اعلام کرد که با صدور حکمی از سوی دادگاه رژیم صهیونیستی برای دو اسیر «یوسف سمیح عاصی» و «یحیى محمد مرعی» تعداد اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد در بند اسرائیل به ۵۵۸ نفر رسید.

مدیریت زندان رژیم صهیونیستی این دو جوان فلسطینی را به ۳۰ سال حبس و پرداخت یک میلیون و ۵۰۰ شیکل جریمه نقدی محکوم کرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد که ۴۲ تن از این اسرای فلسطینی از اهالی شهر بیت المقدس اشغالی هستند که قدیمی‌ترین آنان «سمیر ابراهیم ابونعمه» نام که از سال ۱۹۸۶ در بازداشت به سر می‌برد.

تعداد ۴۹۰۰ اسیر فلسطینی همچنان در زندان‌های اشغالگران صهیونیستی به سر می‌برند، این تعداد در ۲۳ زندان و بازداشتگاه و مرکز بازجویی زندانی هستند.

هزار فلسطینی در بازداشت اداری به سر می‌برند و حدود ۴۰۰ تن از آن‌ها بیش از ۲۰ سال گذشته را در بازداشت سپری کرده‌اند. همچنین تعداد اسرای فلسطینی بیمار گرفتار زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیش از ۷۰۰ اسیر رسیده که شامل ۲۰۰ اسیر مبتلا به بیماری‌های مزمن و ۲۴ اسیر مبتلا به سرطان و تومور می‌شود.

رژیم صهیونیستی از سیاست بازداشت گروهی شهروندان بیت‌المقدس به عنوان یک مجازات جمعی استفاده می‌کند تا به زعم خود آن‌ها را وادار به تسلیم کند، اما این سیاست در قبال شهروندان بیت‌المقدس کارساز نبوده و مقابله با یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی و عملیات مقاومت ادامه دارد.

نهاد‌های فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند.

جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین